(+373) 78 858 808(+373) 78 858 808
RO RU

Presiunea din anvelope auto

28 nov. 2011 14:50:49

Presiunea recomandata în anvelope este indicata in specificatia producătorilor de automobile sau producătorilor de anvelope.

În cazul în care este indicata inscriptia pe roata mașinii a datelor de presiune, atunci proprietarul automobilului trebuie să respecte mai întâi recomandările producatorului de automobile. Motivul este foarte simplu, vehiculul ce a fost testat si construit ca unitate unica împreună cu caracteristicele anvelopelor, astfel încât san u influinteze asupra suspensiei si confortului pe drumuri diferite, consumul de combustibil, dinamica și alți parametri sunt prevăzute cu anumită presiune în anvelope.

De aceaste date depinde, la rândul său, caracteristicile pneurilor - rezistenta la rulare, distanța de frânare, retragere laterală, etc. In consecință, caracteristicile tehnice ale masinii vor fi diferite de cele cuprinse în manualul de instrucțiuni. Producătorii de pneuri - numai furnizori de componente, și, prin urmare, caracteristicile produselor lor, vor personaliza parametrii mașini de diferite clase. În ceea ce privește presiunea, arată unele pneuri, aceste informații presupune valoarea la care acestea sunt capabile să funcționeze, si nu-și pierd proprietățile lor tehnice.

De aceaste date depinde, la rândul său, caracteristicile pneurilor - rezistenta la rulare, distanța de frânare, retragere laterală, etc. In consecință, caracteristicile tehnice ale masinii vor fi diferite de cele cuprinse în manualul de instrucțiuni. Producătorii de pneuri - numai furnizori de componente, și, prin urmare, caracteristicile produselor lor, vor personaliza parametrii mașini de diferite clase. În ceea ce privește presiunea, arată unele pneuri, aceste informații presupune valoarea la care acestea sunt capabile să funcționeze, si nu-și pierd proprietățile lor tehnice.

Există doi factori majori care afectează cel mai frecvent și în mod semnificativ presiunea din pneu: temperatura și sarcina. Mulți oameni nu știu despre, astfel încât schimbarea vremii, însoțită de schimbări mari de temperatură, presiunea în anvelope nu este controlată, dar în zadar. Dacă la + 5 °C pentru a aduce presiunea din pneu (175/70 R13) la normal (de exemplu 2,0 bar), apoi, după încălzire la + 25 °C, se poate sari de până la 2,8 bari. După încărcarea mașinii la maxim, același număr și capacitatea poate de a crește la 3,3 – 3,6 bari. Într-o zi insorita de vara aici încă și temperatura de asfalt la cald în soare și încălzi roțile, ca urmare a forțelor de frecare, astfel încât presiunea poate depăși valoarea maximă admisă.

Procedura de măsurare a presiunii în pneuri nu este la fel de simpla, cum ar putea părea la prima vedere. După cum probabil deja ati realizat, presiunea mașinii atunci când e încărcată parțial și complet în pneuri este diferită. Presiunile de lucru de utilizare sunt, de obicei specificate la sarcini parțiale (una - trei persoane) și mai puțin - în plin (mai mult de trei).

Aproape toți proprietarii de automobile au tendința de a cunoaște doar o singură valoare. Faptul că aceasta presiune crește, după o încărcare completă, și cu atât mai mult despre modul în care aceasta ar trebui să fie, rareori cine se gandeste. In aceasta e si pericolul. Imaginați-vă că ați încărcat aparatul pina la maximum și undeva la drum ati vrut, doar pentru a fi sigur, se măsurati presiunea. În loc de două atmosfere (bar kg / mp. cm) manometrul v-a arata toate trei, care vor fi în mod natural mai mare decât normal. Răspunsul la aceasta este - a aduce presiunea înapoi la normal, adică de a scoate putin aerul din anvelopa. Ca urmare, vehiculul încărcat se va misca cu roțile putin desanflate, ceea ce atrage după sine o reducere a resurselor lor și de a crește consumul de combustibil.

Posted in Este util sa stim By Antonina Cushnir

Aici subliniem punctele care nu sunt de multe ori luate în considerare și, prin urmare, fac greșeli atunci când aleg un ulei de motor. Sunt de acord, este absurd să ia ulei de iarnă, în cazul în care in perioada rece a anului, masina ta este în garaj. Este important să se ia în considerare timpul și starea motorului - nu are nici un sens să toarne in motor ulei sintetic in ultimul moment - nu va schimba essential lucrurile, avem nevoie de alte mijloace. Și desigur, îti pare rău să folosesti „o minerala ieftina“ pentru un motor modern și puternic.

De ce sunt importante recomandatiile producatorilor auto

Respectarea recomandărilor producătorului cu privire la utilizarea uleiului de motor - este o garanție că motorul mașinii va functiona bine.

În cazul în care uleiul recomandat este 10W-40, dar ati turnat 10W-50, în principiu este posibil, dar nu uitați că acest ulei va fi mai vâscos la temperaturi ridicate (atunci când motorul s-a încălzește și funcționeaza). Aceasta, la rândul său, va conduce la lubrifierea insuficientă a anumitor elemente ale mecanismului, și ca rezultat - creșterea consumului de combustibil și uzura motorului accelerat în ansamblu. Folosind ulei 15W-40 poate duce la dificultăți la pornirea motorului pe vreme rece, dar dacă locuiți într-o țară caldă, în cazul în care temperatura minimă nu scade sub -5C - utilizarea unor astfel de uleiuri pot fi posibile.

În general vorbind, utilizarea uleiului de motor este mult mai vâscos decât suma recomandată, este plină cu consecințe nedorite atunci când este (dacă, la începutul sau în timpul funcționării), va fi mai rău pompat de către sistemul de lubrifiere a pompei de ulei in portiunile active de frecare. Acest așa-numitul efect la motor se numeste „foame de ulei “. Dacă luăm un ulei mai fluid decât cele recomandate de către producător, efectul va fi in cresterea de uzură (proprietăți de lubrifiere mai rele) și posibilitatea inalta de scurgere a uleiului prin spațiile libere de proiectare.

De aceea, de obicei producatorii auto indica valori medii de grad de vâscozitate SAE și de multe ori modifica condițiile de funcționare.

De asemenea, se întâmplă că, în manualul de exploatare se indică o anumită marcă de ulei, cum ar fi uleiul de originale Toyota pentru mașini de același nume sau specificațiile producătorului, de exemplu, GM 6094M (General Motors), WSE-M2C 9 (Ford). Ce se poate face în astfel de cazuri? În cazul în care automobilul este în garanție, este mai bine pentru a găsi acest tip de ulei de la un centru de dealer sau de servicii pentru a nu avea probleme de garanție, ulterior chiar birocratice. În cazul în care perioada de garanție a expirat, poate fi umplut cu alte mărci de uleiuri cu caracteristici similare. Astfel, motorul va trebui preventive de-l spalat, in legatura cu trecerea la un alt tip de ulei.

Condiții și caracteristici de funcționare

Uleiul de motor trebuie să păstreze proprietățile lor vâscoase într-un interval de temperaturi și condiții specifice de exploatare. Cele mai multe uleiuri sunt acum universale, dar este posibil să se aleagă separat pentru iarnă și pentru vară.

Atunci când alegem uleiul de sezon, ca de obicei tinem cont de recomandările producătorului și facem corectie de clima.

Uleiul de iarnă trebuie să asigure pornirea motorului în perioada rece, prin urmare, sa fie bine pompat prin sistemul de ungere la temperaturi joase. Cel mai bine, în acest este gradul de vascozitate de ulei 0W, cu atât mai bine își păstrează fluiditatea la temperaturi scăzute. Utilizarea uleiului este permisă, cu excepția cazurilor în care aceasta nu este recomandată de către auto producător. De asemenea, atunci când alegi un ulei, este necesar de luat in consideratie asupra condițiilor de operare, de stocare: în cazul în care autovehiculul își petrece noaptea într-un garaj cald, și nu este amenintat de temperature de porbire negative de -30C, nu puteți turna ulei SAE 0W, dar mai vâscos.

La selectarea uleiurilor „de vară“ se concentrează atentia asupra capacității de a menține vâscozitatea uleiului și bina lubrifiere a componentelor de frecare ale motorului. Acest lucru previne uzura crescută și reduce riscul de supraîncălzire și de bruiaj într-un motor termic, în trafic (în cazul în care motorul nu este suflat, iar temperatura crește chiar mai mult). Producătorii de automobile recomandă, în general, o clasă de viscozitate SAE 40, ce este media caracteristicilor uleiului pentru regiunile centrale a Europei. În conditii de exploatare mai dure, cum ar fi în regiunile ecuatoriale și tropicale se recomandă utilizarea uleiurilor „de vară“ cu clasa de viscozitate SAE 60.

Uleiul sezonier este acum mai rar intilnit și producătorii (de exemplu, Audi) recomandă utilizarea acestuia numai ca opțiune temporară. În cele mai multe cazuri, se recomandă utilizarea uleiurilor de motor multigrad cu indici de 10W-40 sau 5W-30.

De amestecat diferite uleiuri nu se recomanda din cauza posibilelor incompatibilități. Dar în același timp, am dori să subliniem că dacă vrei să mergi după iarnă de la uleiul cu indice de 5W-40 la ulei cu indice de viscozitate 10W-40 această combinație este posibilă (în cazul în care uleiul este de același tip, și de preferință, de la același producător).

Și încă un lucru, care de asemenea, de refera la condițiile speciale. Multe automobile de astăzi, în scopul de economisire a combustibilului sunt dotate cu echipamente de gaz. În plus gazul natural este mult mai ieftin decât benzina, poate crește perioada între schimbările de ulei în jumătate până la două ori, prin faptul că îi lipsește „componenta lichidă“, provocând o modificare a proprietăților de ulei de motor. Pentru utilizarea în astfel de motoare ar trebui să aleagă un ulei „de vara “ de o clasă superioară (de exemplu, SAE 50).

Gradul de deteriorare a motorului

Este important să se știna cont că, la diferite momente ale ciclului de exploatare a motorului este necesar ulei de motor diferit. Deci, pentru tularea motorului, atunci când detaliile motorului care vin din uzina, e necesar sa se adapteaze, se toarna un ulei mai special, care nu este recomandat să se schimbe într-o anumită perioadă. Acest ulei nu este, de obicei, de cea mai de inalta calitate, dar se adaugă intrinsul se adauga aditivi speciali care îmbunătățesc adaptarea detaliilor motorului in timpul rodajului. În acest caz este mai bine să folosiți un ulei de calitate inferioară, inclusiv mineral - aceasta contribuie la o mai bună pregatire si adaptare a pieselor decat un ulei „synthetic“, deoarece asigură o frecare mai mare.

După rularea motorului este timpul pentru a trece la un ulei de o clasa mai inalta dupa viscozitate, deoarece va prelungi durata de viață a motorului. Apoi, este necesar să se reducă caracteristicile uleiului de motor, deoarece dupa o anumita uzura a motorului, va creste si consului uleiului din cauza diferitor scurgeri ale mecanismelor.

Astfel, vâscozitatea uleiului selectat nu trebuie să se conformeze numai cu recomandările producătorului și condițiile de funcționare a motorului: cu cat este mai uzat, cu atat mai vâscos ulei este necesar să se utilizeze (in afara de perioada de rulaj).

Schimbarea si reumplerea uleiului

În timpul exploatarii vehiculului este necesar periodic de schimbat si de adaugat ulei. De obicei, acest lucru se face la un parcurs aprosimativ de 10 000 de km. De multe ori trebuie să se schimbe uleiul atunci, când motorul este diesel sau se exploateaza intr-un mod mai agresiv sau într-un circuite scurte in timp de iarnă. Uleiul poate pierde proprietățile sale, se poate uza prematur în motor („îmbătrânire uleiului“, ca urmare a patrunderii prafului, particulelor ce se formeaza in timpul arderei combustibilului), de duce de asemenea, la inlocuirea lui înainte de termenul limită.

Dar există, de asemenea un asa marcaj de ulei LongLife („viață lungă“), acesta trebuie să fie înlocuit după 15 000 – 25 000 de kilometri. Amintiți-vă că uleiul de motor trebuie schimbat la schimbarea sezonului (dacă nu ați completat corespunzător cu ulei „multigrad“). Acesta va trebui, de asemenea, să înlocuiască uleiul, dacă achiziționați o mașină utilizată; și dacă nu știi că a fost folosit de precedentul stapin, cel mai bine este să se spele în continuare motorul (pentru aceasta, există, de asemenea, uleiuri speciale pentru spalare).

Trebuie să se monitorizeze nivelul uleiului in motor și de adăugat după necesitati - de preferință, de acelas fel. După cum sa menționat deja, nu se recomandă amestecarea uleiurilor de motor de diferiți producători, deși este permisă în cazuri extreme. Ponderea uleiului nou adugat, nu trebuie să depășească 15%, iar acest amestec trebuie să fie înlocuit cât mai repede posibil. Și cu atât mai mult nu pot fi amestecate între ele diferite tipuri de ulei: minerale cu sintetice (numai în cazurile cele mai disperate). Proprietățile uleiurilor în astfel de amestecuri pot agrava sau devin imprevizibile din cauza incompatibilității aditivilor. Se permite să se amestece uleiurile sintetice cu alte tipuri de uleiuri de clasa analogica, in cazul daca permite producatorul.

Posted in Este util sa stim By Antonina Cushnir