/022/ 838-333; 384-596info@corauto.md
RO RU

  Totul despre uleiul de motor

Clasificarea uleiurilor de motoare

Uleiurile se clasifică în conformitate cu următoarele sisteme: GOST 17479.1-85 (Rusia); SAE (Societatea Inginerilor Automobilişti); API (Institutul American al Petrolului - SUA); АСЕА (Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa, care a înlocuit ССМС din 1996). În Europa, SUA, Japonia şi alte ţări este în vigoare clasificarea SAE (Societatea Inginerilor Automobilişti). Conform clasificării SAE uleiurile se divizează în: ...

Detalii...

Proprietatile tehnice ale uleiurilor de motoare

La sigur ca, fiecare detinator de transport auto i-si pune intrebarea -«Ce fel de ulei este cel mai potrivit pentru autovehiculul sau». Eticheta pestrita ori publicitatea frumoasa la TV, nu va ajuta sa alegeti corect uleiul. Pentru a clarifica aceasta intrebare, e necesar sa intelegem bine proprietatile tehnice ale uleiurilor de motoare. Motorul- este inima autovehiculului si este evident faptul ca, trebuie sa facem tot posibilul ca sa prelungim viata lui. Cedarea motorului, ar ...

Detalii...

Care este avantajul uleiului mineral?

Uleiurile minerale sunt caracterizate prin proprietati bune de lubrifiere, precum si neutralitatea fata de produsele din cauciuc. Pentru motoarele cu kilometraj mare,este mai potrivit uleiul mineral, decit cel sintetic. Deasemenea, un avantaj esential este pretul scazut in comparatie cu uleiurile sintetice si ...

Detalii...

Cat timp este necesar de incalzit motorul in perioada de iarna?

Important în acest sens, nu este nici măcar cât de mult trebuie să aștepte proprietarul mașinii, în timp ce mașina sa “se trezește din somn”, și să ajungă la o stare de lucru. Probabil important este, alegerea corecta a uleiului. Pornirea usoara si efectiva a automobilului, consta desigur in alegerea corecta a uleiului si viscozitatii, proprietatile generale, care sa corespunda intru totul temperaturii de afara. In general soferii cu o practica mai bogata, nu ...

Detalii...

Care este diferenta dintre uleiurile minerale, sintetice si semi-sintetice?

Desigur, aceste uleiuri, se deosebesc nu numai dupa denumire, ci si dupa proprietatile chimice ale fiecaruia. Uleiul mineral, se obtine, prin distilarea si rafinarea produsului natural-petrol. Uleiul sintetic, se produce cu totul diferit-prin intermediul unor reactii chimice speciale. Semi-sintetici, este obtinut prin amestecul celor doua (minerale si sintetice). Fiecare dintre aceste uleiuri, are proriile proprietati caracteristice, astfel incit, e bine sa stiti, ce tip de ulei este ...

Detalii...

Este posibil de amestecat diferite tipuri de ulei?

Se poate amesteca, dar nu este recomandat. Rezonabil ar fi sa aveti rezerva de ulei (pentru a mai adauga), pe care la-ti utilizat deja. Dar daca nimeriti in situatia cind nu aveti nici un strop de ulei nativ, este important sa urmati citeva reguli de baza! Este recomandabil sa se amestece uleiuri de acceasi baza :mineral cu minerale, sintetic cu sintetice, dar in unele cazuri este admis amestecul uleiului mineral cu semi-sintetic. Baza este diferita, producatorii utilizeaza diferiti ...

Detalii...

Ce avantaje are uleiul sintetic?

Uleiurile sintetice au o serie de avantaje specifice: inalta performanta de pornire a motorului la temperaturile scazute, de stabilitate termica, indice de viscozitate ridicat. In plus, uleiul sintetic i-si pastreaza proprietatile sale calitative pe un timp mai indelungat, comparativ cu cele minerale si ...

Detalii...

Se poate utiliza repetat uleiul deja folosit?

La ora actuala, exista mai multe tipuri de ulei uzat. Practic, se poate utiliza ca adaos in combustibilul cazanelor de incalzire si combustibilul diesel. In plus, acest ulei este folosit ca ulei industrial de uz comun, fara aditivi. Din pacate, destul de des uleiul uzat, este intrebuintat la fabricarea produselor contrafacute. Acest ulei, se amesteca cu uleiuri de calitate joasa si este vindut cumparatorilor credibili ca fiind bun si la un pret avantajos. Pentru a intelege daca ...

Detalii...

Poate uleiul economisi combustibilul?

In economia de combustibil sunt interesati toti. Proprietarii de autovehicule nu doresc sa plateasca prea mult pentru combustibil, dar si pietonii sa respire gazele de esapament. Un ulei ales corect poate face economie din contul reducerii procesului de frictiune a motorului. De altfel, in mediul urban, frictiunea motorului, absoarbe o parte importanta de energie astfel, alegerea corecta a combustibilului, mai ales in timpul iernii, ar face ca aceasta problema sa devina ...

Detalii...

Cat de des trebuie de schimbat filtrul de ulei?

Filtrul de ulei ca atare, se recomanda mereu sa fie schimbat in timpul cand schimbam uleiul la masina. Vechiul filtru folosit pe noul tip de ulei este periculos, in primul rand pentru faptul ca particulele de murdarie din el, continua să circule cu noul tip de ulei și poate deteriora motorul. Tot odata, aceste particule ramase murdare in filtru, poate schimba semnificativ proprietatile tehnice ale uleiului nou. ...

Detalii...

Pot fi folositi suplimenti si aditivi pentru imbunatatire calitatii uleiului?

La aceasta intrebare este greu sa dam un raspuns unic. Pe de o parte, daca doriti sa extindeti durata de viata a motorului uzat, fara o revizuire majora, atunci suplimentele vor ajuta pentru ceva timp la restaurarea compresiei in motor si sa pastreze nivelul actual de performanta. Pe de alta parte’’moartea motorului’’, intr-un asemenea caz este inca inevitabila. In plus, exista riscul ca, chiar cei mai buni si calitativi aditivi, ar putea influenta negativ uleiul. Uleiurile moderne de ...

Detalii...

De ce uleiul se intuneca rapid si se formeaza zgura?

Uleiul devine intunecat la culoare- e un proces natural. In procesul de lucru al motorului, si a arderii combustibilului, in ulei se sedimenteaza zgura, care ii da o culoare inchisa uleiului. Cu toate acestea,  uleiul calitativ cu aditivi de dispersie, previne patrunderea sedimentelor in partile interne a motorului, protejindu-le de depozitele daunatoare. La formarea zgurei negre sunt deosebit de sensibile motoarele cu camera de pre-combustie. Daca la acesta mai adaugam si intervale ...

Detalii...

Este o problema ca cantitatea de ulei din motor scade?

Consumul de ulei-e un proces natural. Dar in toate e importanta masura! La autoturismele moderne, consumul de ulei e de aproximativ 0,5 litri la 1000 km. Nivelul consumului de ulei este mai mare la motoarele mai vechi, acest lucru se datoreaza uzurii inelelor pistonului, sau a sigiliilor uzate a arborelui de cotit, ce permit patrunderea uleiului in camera de ardere. In functie de sezon consumul variaza, de obicei vara e mai mare si iarna mai mic. ...

Detalii...

Care ulei ar fi bine de utilizat vara si care iarna?

Exista doua solutii- fie schimbarea regulata a uleiului de doua ori pe an, achizitionind ulei de sezon, sau alegerea unui ulei multigrad cu adaos de aditivi speciali, adaptat la toate temperaturile mediului. Proprietatile de viscozitate-temperaturi ale uleiului sunt de asa natura ca la temperaturile scazute (iarna) viscozitatea scade si la temperaturi ridicate (vara) creste, adica patrunde usor in nodurile de frictiune la temperaturi joase si formeaza un strat de protectie la sarcini si ...

Detalii...

Cum sa alegem corect uleiul?

S-ar parea ca raspunsul este simplu-achizitionati ulei de calitate inalta, a unei marci bine cunoscute si cu motorul autovehiculului dvs va fi totul "O.K.". Insa nu e chiar asa, alegerea uleiului este individuala si include mai multe etape. Asta nu trebuie sa va descurajeze si sa cumparati primul intilnit, desi fiind scump. Daca ve-ti urma citeva reguli simple si ve-ti fi un pic informati, alegerea nu va fi atit de complicata. Соdul secret Dupa parerea a mai multor experti, in ...

Detalii...

Ulei de un nivel inalt molecular de curatare (Гидрокрекинговые масла) – «Pro» si «Contra»

In ciuda tuturor "miturilor si legendelor" in jurul acestui tip de ulei, interesul fata de el in lumea produselor chimice auto a fost in continua crestere. Cineva inca mai considera ca, este un ulei semi-mineral, cineva –semi-sintetic, dar altii in genere –este surogat sintetic. De fapt, uleiul obtinut prin hidrocracare, se deosebeste atit de uleiul mineral, cit si de cel sintetic. Inainte de a clarifica ce ajunsuri si neajunsuri are acest ulei, ar fi bine sa stabilim originea ...

Detalii...

Se spala sau nu motorul inainte de a schimba uleiul?

Intrebarea este destul de simpla si, aparent, ar trebui sa fie raspunsul evident. Multi utilizatori auto sustin ca -motorul se poate compara cu o ceasca de ceai, care daca nu e spalata, pe pereti ramin urme murdare. Prin urmare, concluzia e logica- este necesar de spalat motorul, in caz contrar, risca sa se confrunte cu corozia si alte probleme. Dar, pe de alta parte exista o categorie de conducatori auto, care sunt impotriva. Astfel,  solutia e urmatoarea – o abordare individuala ...

Detalii...

Ce-i esential despre viscozitatea uleiului

Viscozitatea –este unul din principalii indicatori a uleiului. Cu cit este mai mare indicele de viscozitate, cu atit mai mic este impactul temperaturii mediului ambiant asupra performantei uleiului. Astfel, uleiul cu indicile de viscozitate mai inalt este mai fluid la temperaturi scazute si are o viscozitate mai mare la temperaturi ridicate. De acesti parametri de baza depinde pornirea motorului rece, pomparea uleiului in sistemul de ungere a motorului,  racirea pieselor motorului ...

Detalii...

Totul despre uleiurile sintetice si cele minerale

De ce au fost inventate uleiurile sintetice? Deja de la nume, este clar că uleiul de motor mineral - este ceva natural, derivat din ulei, în timp ce uleiul de motor sintetic – este o substanță care rezultă din sinteza. Ce anume a cauzat nevoia de astfel de sinteză și de ce avem nevoie pentru a reinventa uleiurile sintetice? Lucru cunoscut, că condițiile de funcționare a motorului nu sunt stbile. După oprirea motorului, el se răcește, iar după pornire începe să se ...

Detalii...

  Este util sa stim

Ce factori distrunge uleiul de motor

Toată lumea știe că în motorul automobilului trebuie să fie ulei și că nivelul lui ar trebui să fie nu mai jos de minimum. Deci, poate, în loc de a înlocui uleiul poate fi mai simplu, de completat? Pentru a răspunde la această întrebare, vom explica cum și de ce uleiul este degradat în motor. În“ Volga uleil nu se schimbă în “Volga numai se adaugă ulei“ - sune proverbul rus, care arată bine esența opiniilor multora dintre proprietarii de autoturisme mai vechi, care ...

Detalii...

Antifreez rosu sau verde, care-i diferenta?

Si totusi, de ce un antifreez este rosu si altul verde. Se poate de spus cu certitudine ca 80% din compozitia ambelor, este alcatuita din: “etilenglicol” si “propilenglicol”. Dar cum va dati bine seama, secretul consta in acele 20%, care au ramas. Restul de 20% constitue o gama larga de aditivi, care sunt concepute pentru anumite suprasarcini tehnice, a acestor lichide de racire. Dar totusi, cum ramine cu culoarea? Antifreez rosu sau verde, care-i diferenta? Ce este de ...

Detalii...

5 motive în favoarea alegerii “LUXE”

1. Ce reprezintă «LUXE»? «LUXE» - este o marcă comercială ruso-americană, înregistrată de Asociaţia industrială internaţională, Delfin Group, care are reprezentanţe în diferite ţări ale lunii, aşa cum: SUA, Lituania, Rusia, Ucraina. Să ne oprim mai  mult asupra reprezentanţei din Rusia - “Delfin Industry”. Utilizând utilaj şi tehnologii occidentale moderne “Delfin Industry” a plasat pe piaţă produse noi de calitate înaltă sub ...

Detalii...

Uleiuri sintetice şi semi-sintetice Luxe şi Brilltex

La momentul actual piaţa rusă a uleiurilor de motor este una dintre cele mai mari şi mai armonios dezvoltată în lume. Una dintre particularităţile principale şi specifice este creşterea elementului calitativ. Acesta este trend-ul principal, legat de reorientarea industriei automobilistice autohtone la şirul de modele, ce corespunde celor mai dezvoltate regulamente tehnice, precum şi cota în creştere a modelelor străine în parcul auto rus. Mai simplu spus, automobilistul ...

Detalii...

Cât de frecevent trebuie schimbat uleiul în motor?

Întrebarea eternă, pe care măcar o dată în viaţă şi-a pus-o sie însuşi sau maistrului de la staţia de deservire tehnică fiecare automobilist. Pe de o parte, este clar, că cu cât mai des schimbi uleiul, cu atât mai bine. Pe de altă parte, uleiul de motor calitativ nu poate fi ieftin, iar schimbarea uleiului în motor ne ia destul de mult timp. Unde să găsim un compromis şi cum să determinăm corect, care interval de service este optim anume pentru automobilul ...

Detalii...

Motivele pierderii a uleiului din motor

Orice automobilist este preocupat de creșterea consumului de ulei la motor. Mai ales atunci când vine vorba motor nou. Inginerii companiei Kolbenschmidt au numit 22 de motive, pentru care acest lucru poate să apară. 1. Decalajul mare în turbocompresor. În cazul uzurii rulmentilor de alunecare a turbocompresorului uzura precise de etanșare sigilii turbocompresorului este imposibilă din cauza diferenței mari de decalaj. Uleiul de motor este absorbit și ars în camera de ardere. ...

Detalii...

Nu totul este la fel de util!

Ce ulei să alegem pentru un automobil concret: scump sau ieftin, sintetic sau mineral? Răspunsul la această întrebare nu este atât de evident. Majoritatea proprietarilor de automobile noi sunt gata să cheltuie bani frumoşi pentru îngrijirea corectă a „rândunicii” sale. Ei şterg cu plăcere caroseria cu polirol, comandă prelucrare suplimentară anticorozivă, iar uleiul de motor ieftin, turnat la conveier, să-l schimbe cu o sintetică foarte scumpă. Au grijă ...

Detalii...

Unde dispare uleiul?

Problema consumului de ulei este destul de răspândită, însă sunt şi destule confuzii cu explicarea cauzelor sale, modurilor de diagnostică şi metodelor de contracarare. Numai povestea „Despre schimbarea inelelor” cât face! Dar să le luăm la rând. Aşadar, uleiul din motor poate dispărea în următoarele direcţii: prima – să se scurgă; a doua – să ardă în cilindrele motorului. Există şi a treia variantă – cineva l-a furat! – însă pe motivul ...

Detalii...

Sfaturi utile pentru pornurea motorului “In timp de iarna”

După o noapte geroasă, curatind in graba automobilul de zăpadă și asezindu-te confortabil în dupa volan, ați putea fi dezamăgit de lipsa mult-așteptat al sunetul caracteristic al unui starter. „Am ajuns ...“ se spune, de obicei, în astfel de cazuri. Trebuie de avut grijă de acest lucru din timp, pentru a porni automobilul chiar si la – 20C îngheț.         1. Verificați starea bujii și bujiei incandescente Bujiile - una dintre componentele cheie ...

Detalii...

Cum să efectuezi rularea unei mașini noi

Apariția noului automobile, automobilistul este in fata unei noi obligații. Nu în ultimul rând printre ele se afla in atenția procesului corect de rulare a automobilului. În ciuda faptului că pe forumurile auto, și de multe ori din paginile opiniei exprimate de presă se spune ca nu e nevoie pentru a rula mașină nouă, avizul nu este numai de necontestat, dar de multe ori nu sunt bazate pe fapte reale justificate. Si totusi este necesara rularea automobilului, sau vă alăturați de ...

Detalii...

Presiunea din anvelope auto

Presiunea recomandata în anvelope este indicata in specificatia producătorilor de automobile sau producătorilor de anvelope. În cazul în care este indicata inscriptia pe roata mașinii a datelor de presiune, atunci proprietarul automobilului trebuie să respecte mai întâi recomandările producatorului de automobile. Motivul este foarte simplu, vehiculul ce a fost testat si construit ca unitate unica împreună cu caracteristicele anvelopelor, astfel încât san u influinteze asupra ...

Detalii...

Erori în selectarea uleiului de motor

Aici subliniem punctele care nu sunt de multe ori luate în considerare și, prin urmare, fac greșeli atunci când aleg un ulei de motor. Sunt de acord, este absurd să ia ulei de iarnă, în cazul în care in perioada rece a anului, masina ta este în garaj. Este important să se ia în considerare timpul și starea motorului - nu are nici un sens să toarne in motor ulei sintetic in ultimul moment - nu va schimba essential lucrurile, avem nevoie de alte mijloace. Și desigur, îti pare rău ...

Detalii...

  Uleiuri de transmisie

Uleiuri de angrenaj

Uleiurile de angrenaj se utilizează în cutiile, punţile de transmisie, cutiile de distribuţie, mecanismele de direcţie – peste tot, unde momentul de rotaţie se transmite fie prin cupluri dinţate (în acest caz uleiul îndeplineşte doar funcţii de gresare), fie prin intermediul însăşi a uleiului, de exemplu, în transmisiile hidromecanice (în acest caz uleiul constituie corpul de lucru). Trebuie de menţionat faptul, că: există o multitudine de automobile de diferite ...

Detalii...

Clasificarea uleiurilor de angrenaj

Uleiurile de angrenaj, ca şi uleiurile de motor se clasifică după viscozitate şi după nivelul caracteristicilor de exploatare. Clasificarea internaţională SAE după viscozitate divizează uleiurile în 7 clase: 4 – cu inicele W (Winter) – de iarnă şi 3 – de vară. Dacă uleiul este pentru toate sezoanele, acesta este marcat dublu, de exemplu, SAE 80W-90, SAE 75W-90 etc. Clasificarea după caracteristicile de exploatare API prevede divizarea uleiurilor în 6 grupe în ...

Detalii...

Cum de ales corect uleiul de angrenaj

Denumirea nu presupune faptul, că oricare agregat, care se raportează la transmisia automobilului, se gresează anume cu ulei de angrenaj. La majoritatea autoturismelor cu tracţiune pe roţile din faţă în cutia de transmisie, care este îmbinată cu transmisia principală, producătorii recomandă de turnat ulei de motor. Roţile dinţate în asemenea  agregate se folosesc doar cilindrice, de aceea pericolul gripării este neînsemnat. Pentru cutiile automate nu se potriveşte nici ...

Detalii...

  Uleiuri hidraulice

Uleiuri hidraulice

Caracteristici generale, clasificarea şi utilizarea uleiurilor hidraulice Uleiurile hidraulice (lichide de lucru pentru sisteme hidraulice) se clasifică după compoziţie în: uleiuri hidraulice petroliere; uleiuri hidraulice sintetice; uleiuri hidraulice apă-glicoli; După destinaţie  uleiurile hidraulice se clasifică în conformitate cu domeniul de aplicare: uleiuri hidraulice pentru aparatele de zbor, tehnica mobilă supraterană, fluvială şi maritimă; ...

Detalii...

  Uleiuri industriale

Uleiuri industriale

Descrierea generală a uleiurilor industriale Uleiurile industriale, uleiuri petroliere distilate cu viscozitate redusă şi medie (5-50 mm2/с)  la 50 °C), utilizate în calitate de materiale lubrifiante, preponderent în angrenajele de fricţiune ale strungurilor, ventilatoarelor, pompelor, maşinilor textile, precum şi ca bază la fabricarea lichidelor hidraulice plastice şi lubrifianţilor tehnologici. Uleiurile industriale cu un complex de aditivi (antioxidare, antiuzură, ...

Detalii...

  Lichid de răcire

Putin despre istoria lichidului de răcire

Din cauza eliminării unei cantităţi considerabile de căldură de pe urma arderii combustibilului şi de la efectul de frecare, motoarele auto necesită un sistem de răcire eficient. De regulă, căldura este transferată prin radiatorul sistemului de răcire, iar în calitate de agent termic servesc lichidele, care circulă prin sistemul de răcire şi motor. Cantitatea de căldură transferată către sistemul de răcire al motorului este semnificativă. Este cunoscut faptul că a ...

Detalii...

Antifreeze „LUXE” – lichide de răcire de nouă generaţie!

Acest articol relevă o serie de viziuni  referitoare la tendinţele actuale de pe piaţa lichidelor de răcire. În continuare, se va relata despre antifreeze-urile elaborate în baza tehnologiei moderne de carboxilat, care a reunit inovaţiile din domeniul ingineriei auto şi a chimiei organice. Sărurile acizilior carboxilici în calitate de inhibitori de coroziune pentru lichidele de răcire pentru prima dată în lume au început a fi utilizate la mijlocul anilor '90 ai secolului ...

Detalii...

Cum functioneaza Antigelul (Antifreezul)?

Imbatranirea antigelului este deosebit de intensă, mai ales atunci când in sistemul de racire al automobilului nimeresc gazele de eșapament sau aerul aspirat. Prin urmare, este necesar să se verifice frecvent locurile posibile ale scurgerii de lichid, și starea de fixare a furtunurilor. Perioada sau termenul de inlocuire a lichidului de răcire este prescris de uzina producatoare de automobile. Dar uneori, lichidul se invecheste înainte de vreme, în același timp: se formeaza o ...

Detalii...

Schimbarea Antifreezeului

La ce poate duce utilizarea antifreezeului necalitativ sau schimbarea cu întîrziere? Consecinţa cea mai gravă ar putea fi căderea dopurilor de închidere. La toate autovehiculele canalele sistemului de răcire din blocul motorului sunt închise cu dopuri corespunzătoare, presate cu putere foarte mare în orificii. Coroziunea erodează treptat suprafaţa dopului, reducînd presiunea. Procesul poate înainta atît de departe încît lichidul de răcire sub presiunea creată de pompa de ...

Detalii...

Aditivi în antifreeze

Etilen-glicol contribuie la apariţia procesului de coroziune pe suprafeţele de metal. Pentru a evita acest lucru, în antifreeze se adaugă aditivi anti-coroziune. De asemenea, antifreeze-ul nu trebuie să facă spumă, pentru aceasta în el se toarnă aditivi anti-spumă. Antigelul (tosol) face parte din lichidele de răcire tradiţionale. Datorită compoziţiei sale, care include silicaţi, boraţi, nitriţi şi alte substanţe, el rezistă cu succes la coroziune. În afară de ...

Detalii...

Se poate de amestecat antigel cu antifreeze ? Cum trebuie schimbat antifreeze-ul?

În primul rînd, trebuie de la bun început de concretizat care este diferenţa dintre antigel şi antifreeze. Antifreeze este denumirea generală a lichidelor de răcire pentru motoarele autovehiculelor, în timp ce "Тосол" (antigel) este marca comercială a antifreeze-ului autohton. Dar, în afară de opiniile subiective ale conducătorilor auto, antigelul şi antifreeze-ul diferă din punct de vedere al compoziţiei şi al proprietăţilor de funcţionare. Antigelul ...

Detalii...

Sistemul de racire al automobilului. Ce stiti despre asta?

Cel mai probabil, știi ca ea trebue să fie ermetic sigilat, că este umpluta cu lichid de răcire, și că acesta poate ajuta la racirea motorului. Dar puțini știu despre următoarele: mai mult de 30% din energia eliberată în timpul arderii combustibilului în cilindrii motorului, o absoarbe anume sistemul de răcire! Formarea în sistem de depuneri de noroi cu o grosime mai mare de 1 mm, conduce la creșterea consumului de combustibil de până la 10%! Conform statisticilor, eșecuri ...

Detalii...

Schimbarea lichidului de racire la motor

Mulți șoferi ignora serviciile de profilaxie la sistemul de răcire a motorului, cred ca e de ajuns înlocuirea în timp a antigelului. Ei bine, dacă se candesc: de spălați sistemul sau nu? Și dacă da, apoi cu ce? De ce trebue de schimbat lichidul de racire? Poate că ați ghicit deja că principalul motiv - este elementar lichid de răcire îmbătrânуыеу. Chiar și în timpul funcționării normale, scade conținutul aditivilor din antigel. Acestea sunt în mare parte cheltuite ...

Detalii...

  Lichid de frina

Despre lichidele de frînă

Proprietarii de maşini de cele mai multe ori consideră că lichidul de frînă din maşina lor este veşnic, şi că acesta se toarnă o dată şi pentru totdeauna, sau, pur şi simplu, ei se lenevesc  să înlocuiască lichidul de frînă în intervalul de schimb specificat de producătorul auto. Cu certitudine, în zadar se ignoră acest fapt. Cerinţele faţă de lichidul de frînă potrivit standardului sunt destul de severe, deoarece anume de lichidul de frînă depinde ...

Detalii...

Lichidul de frînă «LUXE»

Lichidele tehnice care poartă marca comercială  „LUXE”, sunt destinate, în primul rînd, celor cărora cu adevărat le pasă de bunăstarea propriei maşini. Brandul  „LUXE” a fost special conceput pentru a aduce pe piaţă noi lichide tehnice cu caracteristici de exploatare de înaltă performanţă, şi anume, calitatea produsului a fost pusă pe prim plan în dezvoltarea noilor lichide de frînă şi de răcire. Prin urmare, toate produsele ...

Detalii...

  Lichid pentru parbrize

Lichid pentru spălarea parbrizului

În prezent, lichidul din rezervorul de spălare a parbrizului şi alimentarea acestuia rămîn, probabil, a fi unicul material utilizat şi unica activitate care sunt lăsate pe seama şoferului, pe propria-i răspundere,  fapt valabil chiar şi pentru maşinile care sunt deservite în baza garanţiei la dealer-service! Într-adevăr, proprietarului automobilului cu garanţie nu i se permite categoric să ia parte la alegerea şi schimbarea lubrifiantului, a lichidului de frînă, de ...

Detalii...

Lichid de parbriz „LUXE”. Siguranţă şi curăţenie!

Unul din punctele de pregătire a autovehiculului pentru sezonul de iarnă este înlocuirea lichidului pentru spălarea parbrizului. Mulţi însă, acordînd mai degrabă atenţie la preţul produsului şi mirosul său plăcut, uită, în general, despre scopul principal al lichidului: să cureţe bine suprafaţa şi, în acelaşi timp, să nu îngheţe. În afară de aceasta, lichidul trebuie să fie nu doar inert faţă de vopseaua şi piesele din cauciuc, dar, de asemenea, inofensiv ...

Detalii...

  Lubrifianti tehnici

ROLUL UNGUENTILOR

Scopul principal al unguentilor – inseamna uzură redusă a suprafețelor de frecare pentru a prelungi durata de viață a pieselor de mașini și mecanismelor. În plus, lubrifiantul efectuează alte funcții. În unele cazuri, ele nu doar reduce uzura, deoarece prevene agresiunea suprafețelor de frecare și uzură. Lubrifianții preven penetrarea suprafețelor de frecare ale lichidelor de corozive, gaze și vapori, precum și particule abrazive (praf, murdăria etc.). Aproape toti ...

Detalii...

  Filtre auto

Filtrele auto „LUXE”

Fabrica de filtre auto Nak Filter (Нак Фильтр) este una dintre numeroasele terenuri de producere tinere şi rapid prospere a Delfin Group, situată la 35 km de Moscova în satul Sofrino. Primul lot al filtrelor de aer pentru automobilele autohtone cu motoare cu carburator a fost produs aici în anul 1998. În luna martie a anului 2008 au fost lansate două linii noi pentru producerea filtrelor de ulei pentru automobilele autohtone şi linia de injectoare pentru producerea ...

Detalii...

Viaţa curată a motorului

Marea majoritate a conducătorilor auto sunt foarte atenţi la calitatea combustibilului : ei aleg cu precauţie staţia peco, de serviciile căreia vor beneficia ulterior, discută cu prietenii lor despre staţia respectivă, se consultă cu specialiştii de la Auto Service. Şi, în acelaşi timp, de foarte multe ori, nu acordă atenţie la starea filtrului de combustibil, nu-l schimbă cu anii – un paradox uluitor. Între timp, sistemele de alimentare ale motoarelor moderne cu ...

Detalii...

  Sfaturi pentru automobilisti - You Tube

Lincuri

http://www.youtube.com/watch?v=OnUIqR2Wt8s (Despre uleiurile de motor) http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=NUY-lZ6SBJ4&NR=1 (Aditivi in ulei) http://www.youtube.com/watch?v=OIaL1IgCOZE (Uleiuri de motor si adausuri) http://www.youtube.com/watch?v=8mX-JEHP3Eo (Culoarea fununginei de pe bujie) http://www.youtube.com/watch?v=LKclORtYrvs (Sa incalzim motorul sau nu?) http://www.youtube.com/watch?v=wzEFNzpwP78 (Cum de pastrat cutiea de viteze) ...

Detalii...