Marea majoritate a conducătorilor auto sunt foarte atenţi la calitatea combustibilului : ei aleg cu precauţie staţia peco, de serviciile căreia vor beneficia ulterior, discută cu prietenii lor despre staţia respectivă, se consultă cu specialiştii de la Auto Service. Şi, în acelaşi timp, de foarte multe ori, nu acordă atenţie la starea filtrului de combustibil, nu-l schimbă cu anii – un paradox uluitor.

Între timp, sistemele de alimentare ale motoarelor moderne cu combustie internă includ în sine multe elemente exacte, care sunt  destul de sensibile la orice impurităţi conţinute în combustibil. Se ştie că fiecare litru de combustibil poate conţine pînă la un miligram de diverse impurităţi. Şi filtrele sunt instalate în sistemul de combustibil al vehiculului cu scopul de a asigura condiţii optime de lucru în funcţionarea motorului şi să prelungească durata vieţii tuturor părţilor sale. Sarcina filtrului de combustibil este de a exclude pătrunderea oricăror  elemente străine. Murdăria, rugina, apa - toate acestea împiedică o bună funcţionare a motorului. Aceste impurităţi se găsesc în diferite cantităţi, în cisternele de păstrare ale staţiilor peco, în rezervorul de combustibil al vehiculului. Tot combustibilul care trece în motor trebuie să treacă mai întîi de toate prin filtrul de combustibil. Acest lucru înseamnă că înalta eficienţă de curăţare a combustibilului, care este asigurată de filtre, este vitală pentru o funcţionare mai  îndelungată şi fără probleme a sistemului de combustibil şi a motorului.

În cazul în care filtrul de combustibil este înfundat, riscaţi ca în momentul cel mai nepotrivit, pur şi simplu, să nu puteţi porni motorul! Prin urmare, înlocuirea filtrului trebuie făcută în mod regulat, aşa cum se recomandă de fabrica - producătoare. De alt fel, avînd în vedere calitatea benzinei care este departe de a fi cea mai bună, chiar şi în marile oraşe, filtrul trebuie schimbat mai des decît cum este specificat în instrucţiunile de exploatare. Consecinţele utilizării unui filtru de combustibil de calitate joasă  sunt triste: colmatarea rapidă a duzelor şi, prin urmare, pierderea productivităţii lor, care duce la funcţionarea instabilă a motorului, la consumul sporit de combustibil şi scăderea puterii. Dar şi la situaţii în care proprietarul automobilului cheltuie inutil bani pentru diagnosticarea motorului şi înlocuirea pieselor încă bune ale motorului, în loc să schimbe pur şi simplu filtrul de combustibil, şi mai tot timpul se întîmplă anume aşa.