(+373) 78 858 808(+373) 78 858 808
RO RU

Se poate amesteca, dar nu este recomandat. Rezonabil ar fi sa aveti rezerva de ulei (pentru a mai adauga), pe care la-ti utilizat deja. Dar daca nimeriti in situatia cind nu aveti nici un strop de ulei nativ, este important sa urmati citeva reguli de baza!

Este recomandabil sa se amestece uleiuri de acceasi baza :mineral cu minerale, sintetic cu sintetice, dar in unele cazuri este admis amestecul uleiului mineral cu semi-sintetic. Baza este diferita, producatorii utilizeaza diferiti aditivi, de aceea in urma amestecului se schimba proprietatile uleiului in directia nu cea mai buna, ceea ce actioneaza direct la functionarea motorului.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Ce avantaje are uleiul sintetic?

13 mar. 2012 08:07:02

Uleiurile sintetice au o serie de avantaje specifice: inalta performanta de pornire a motorului la temperaturile scazute, de stabilitate termica, indice de viscozitate ridicat. In plus, uleiul sintetic i-si pastreaza proprietatile sale calitative pe un timp mai indelungat, comparativ cu cele minerale si semi-sintetice.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

La ora actuala, exista mai multe tipuri de ulei uzat. Practic, se poate utiliza ca adaos in combustibilul cazanelor de incalzire si combustibilul diesel. In plus, acest ulei este folosit ca ulei industrial de uz comun, fara aditivi.

Din pacate, destul de des uleiul uzat, este intrebuintat la fabricarea produselor contrafacute. Acest ulei, se amesteca cu uleiuri de calitate joasa si este vindut cumparatorilor credibili ca fiind bun si la un pret avantajos. Pentru a intelege daca cumparati ulei ,,fals’’sau nu, este necesar sa incercati gustul. De obicei, un astfel de produs,  este turnat in butelii de calitate proasta, pe care lipseste sigiliul, iat pe eticheta nu este indicata data imbutelierii.

Alte semne evidente de calitate joasa ar fi greselile ortografice de pe etichete si lipsa informatiei despre producator. Nu trebuie sa aveti incredere in vinzatorii care va ofera marfa suspecta la preturi foarte joase, din subsoluri, corturi si de-a lungul drumului. Cu parere de rau, unele semne de frauda, pot aparea numai dupa fapt. Deci, daca dupa schimbarea uleiului din teava de esapament a autovehiculului apare fum albastru si puterea motorului incepe sa scada- probabil a-ti turnat un ulei uzat.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

In economia de combustibil sunt interesati toti. Proprietarii de autovehicule nu doresc sa plateasca prea mult pentru combustibil, dar si pietonii sa respire gazele de esapament. Un ulei ales corect poate face economie din contul reducerii procesului de frictiune a motorului. De altfel, in mediul urban, frictiunea motorului, absoarbe o parte importanta de energie astfel, alegerea corecta a combustibilului, mai ales in timpul iernii, ar face ca aceasta problema sa devina neinsemnata.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Filtrul de ulei ca atare, se recomanda mereu sa fie schimbat in timpul cand schimbam uleiul la masina. Vechiul filtru folosit pe noul tip de ulei este periculos, in primul rand pentru faptul ca particulele de murdarie din el, continua să circule cu noul tip de ulei și poate deteriora motorul. Tot odata, aceste particule ramase murdare in filtru, poate schimba semnificativ proprietatile tehnice ale uleiului nou.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Antonina Cushnir

La aceasta intrebare este greu sa dam un raspuns unic. Pe de o parte, daca doriti sa extindeti durata de viata a motorului uzat, fara o revizuire majora, atunci suplimentele vor ajuta pentru ceva timp la restaurarea compresiei in motor si sa pastreze nivelul actual de performanta. Pe de alta parte’’moartea motorului’’, intr-un asemenea caz este inca inevitabila. In plus, exista riscul ca, chiar cei mai buni si calitativi aditivi, ar putea influenta negativ uleiul. Uleiurile moderne de motoare, contin o compozitie unica de aditivi, fiecare component este selectat dupa componenta si caracteristici pentru a atinge echilibrul optim intre ele.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Uleiul devine intunecat la culoare- e un proces natural. In procesul de lucru al motorului, si a arderii combustibilului, in ulei se sedimenteaza zgura, care ii da o culoare inchisa uleiului. Cu toate acestea,  uleiul calitativ cu aditivi de dispersie, previne patrunderea sedimentelor in partile interne a motorului, protejindu-le de depozitele daunatoare.

La formarea zgurei negre sunt deosebit de sensibile motoarele cu camera de pre-combustie. Daca la acesta mai adaugam si intervale foarte lungi de schimbare a uleiului, nivelul mic de ulei, calatorii frecvente pe distante scurte si un ulei necalitativ, atunci exista toate premisele aparitiei de zgura.

Acest sediment este o zgura de nitrat care se depune pe piesele lubrifiate a motorului (supapa, filtrul de ulei), deveninind lipicios si greu de inlaturat. Daca a inceput sa se depuna zgura si formarea lui contunua, aceasta ar insemna "moartea motorului", deoarece,  acest sediment e imposibil de inlaturat, nici benzina, nici uleiul nu-l poate dizolva.

Dar cum totusi se formeaza aceasta depunere intunecata? Ca regula orice ulei se uzeaza in procesul de exploatare. Atunci cind intra in contact cu oxigenul, uleiul se oxideaza. In acelasi timp, uleiul se murdareste si de la reziduurile petroliere generate in timpul arderii combustibilului. In ulei se adauga aditivi alcalini pentru a neutraliza acizii pina la un anumit nivel. Aditivii detergenti speciali, dizolva murdaria pina la cele mai mici particule. Aditivii de dispersie, care sunt o parte integranta a detergentilor, nu permite depunerea particulelor de murdarie. Ei invaluie particulele de praf si ajuta sa le impinge spre filtru.

Uleiul primeste o presiune mai mare atunci cind oxizii de azot, formati in urma procesului de ardere, se incadreaza sub forma de gaze de carter prin inele de piston si in rezultatul reactiei chimice sunt transformate in dioxizi de azot (NO2). Dioxidul de azot, la rindul lui, reactioneaza cu componentele polare de ulei, in rezultat apar nitratii organici- care formeaza asa numitele componente initiale ale zgurei. Aceste componente ramin in ulei, in special in motorul rece, sunt polimerizate in lanturi lungi, leaga murdaria, care se contine in ulei si in cele din urma constituie o zgura periculoasa.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Consumul de ulei-e un proces natural. Dar in toate e importanta masura! La autoturismele moderne, consumul de ulei e de aproximativ 0,5 litri la 1000 km. Nivelul consumului de ulei este mai mare la motoarele mai vechi, acest lucru se datoreaza uzurii inelelor pistonului, sau a sigiliilor uzate a arborelui de cotit, ce permit patrunderea uleiului in camera de ardere.

In functie de sezon consumul variaza, de obicei vara e mai mare si iarna mai mic.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Exista doua solutii- fie schimbarea regulata a uleiului de doua ori pe an, achizitionind ulei de sezon, sau alegerea unui ulei multigrad cu adaos de aditivi speciali, adaptat la toate temperaturile mediului. Proprietatile de viscozitate-temperaturi ale uleiului sunt de asa natura ca la temperaturile scazute (iarna) viscozitatea scade si la temperaturi ridicate (vara) creste, adica patrunde usor in nodurile de frictiune la temperaturi joase si formeaza un strat de protectie la sarcini si temperaturi inalte.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Cum sa alegem corect uleiul?

13 mar. 2012 02:05:51

S-ar parea ca raspunsul este simplu-achizitionati ulei de calitate inalta, a unei marci bine cunoscute si cu motorul autovehiculului dvs va fi totul "O.K.". Insa nu e chiar asa, alegerea uleiului este individuala si include mai multe etape. Asta nu trebuie sa va descurajeze si sa cumparati primul intilnit, desi fiind scump. Daca ve-ti urma citeva reguli simple si ve-ti fi un pic informati, alegerea nu va fi atit de complicata.

Соdul secret

Dupa parerea a mai multor experti, in alegerea uleiului este necesar in primul rind de studiat cartea de service a autovehiculuilui dvs. Deseori, producatorul, ofera indicii directe despre tipul uleiului care se potriveste cel mai bine motorului, ar putea fi un cod a uleiului, indicind o marca de ulei (ex: pentru Mercedes MB 228.3), sau poate fi indicat un cod dupa una din clasificarile international( API, ASEA, SAE). Deci, inainte de a cumpara e bine sa cunoastem acest "cod secret", deoarece prin intermediul acestor coduri, se poate identifica calitatea si proprietatile uleiului care urmeaza a fi turnat in motorul dvs.

Schimbul inutil

Daca autovehiculul nu este nou, ar fi bine sa aflati ce tip de ulei a utilizat proprietarul anterior, poate acest ulei este bun si nu trebuie in zadar de schimbat. Insa daca nu aveti astfel de informatie si a-ti observat un consum marit de ulei, poate ar fi util sa treceti la un ulei mai viscos(ex: de la sintetic –la semisintetic). 

"Tot ce-i genial e simplu"

Avind informatii de baza despre componenta uleiului si dreptul de folosinta oferite de producatori, logic ar fi  sa folosim acel ulei care este indicat in instructia tehnica a automobilului. Insa, deseori din varie motive este greu de gasit exact acel tip de ulei, astfel se alege un ulei analogic, stiind proprietatile tehnice ale uleiului necesar dupa SAE, API.

Feriti-va de produse contrafacute

Va recomandam sa procurati produsele din magazinele specializate, de la producatori sau reprezentantii oficiali ai uleiului. Dar, desigur, alegerea este a dvs!

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova