Intrebarea este destul de simpla si, aparent, ar trebui sa fie raspunsul evident. Multi utilizatori auto sustin ca -motorul se poate compara cu o ceasca de ceai, care daca nu e spalata, pe pereti ramin urme murdare. Prin urmare, concluzia e logica- este necesar de spalat motorul, in caz contrar, risca sa se confrunte cu corozia si alte probleme. Dar, pe de alta parte exista o categorie de conducatori auto, care sunt impotriva. Astfel,  solutia e urmatoarea – o abordare individuala pro sau contra, in mod special pentru vehiculul dvs. 

Necatind la faptul, ca orice motor in timpul exploatarii, inevitabil se murdareste, unii experti cred ca utilizarea diverselor uleiuri de spalare, «пятиминуток» nu numai ca nu este necesar, ci si daunator. Logica adeptilor "nu se spala", este destul de simpla. Cind se toarna in motor lichid de spalare, se va schimba in esenta si componenta uleiului vechi. Dupa scurgerea amestecului, aproximativ 10% din substante ramin in motor si cind se umple cu ulei nou, aceste 10 % de lichid de spalat, poate influenta negativ asupra uleiului nou. Altii, de teama amestecului uleiului vechi cu lichidul de spalare, scurge uleiul vechi si toarna ulei de spalare mineral si numai dupa scurgerea acelui ulei, umple cu cel nou.

Ca confirmare acelor spuse rezulta ca, amestecul a celor 10 % de ulei mineral de spalare, nu este periculos pentru uleiul nou sintetic si nu va schimba proprietatile sale tehnice. Printre principalele argumente "contra", spalatului motorului, e riscul de deteriorare a motorului, desigur, depinde mult de starea lui si daca acest motor a utilizat combustibil si ulei necalitativ, atunci murdaria curatata de acest lichid ar putea sa ramina pe plasa de filtrare a mecanismului de pompare in rezervoarul motorului. Un alt argument "impotriva", este ca  aproape toate uleiurile moderne,  au un pachet de aditivi detergent, care si asa curata motorul in timpul exploatarii, important e sa nu se intirzie timpul de a schimba uleiul, astfel fumul nu va reusi sa se depuna pe peretii motorului.

Cu toate acestea, cei care sustin idea "de a spala", nu pot garanta ca motorul nu se va murdari, depunerile pe peretii motorului sunt inevitabile , chiar si atunci cind se utilizeaza ulei de calitate inalta, cu pachet de aditivi detergenti. Astfel, putem spune ca cu cit este mai mica perioada de exploatatie a motorului, cu atit mai mic este stratul acumulat de acest murdarie, in consecinta, cu cit mai des vom spala motorul nou cu lichid de spalare, cu atit mai curat va ramine pe o perioada indelungata si va impiedica aparitia particulelor mari de metal si rasini. Cu o deosebita atentie trebuie de abordat motoarele cu chilometraj mai mare, deoarece, la o spalare mai minutioasa, astfel la iesire puteti obtine tot felul de lovituri in motor si obstructii.

Asadar, analizind toti factorii pro si contra, fiecare conducator auto, trebuie sa ia decizia desinestatator, deoarece in final totul depinde de motor, gradul de utilizare. Noi recomandam : sa spalati motorul inainte de a schimba marca sau producatorul uleiului, cind a-ti procurat un autovehicul de mina a doua si nu stiti ce fel de ulei a fost utilizat, cind aveti dubii ca in motorul d-stra a nimerit combustibil sau ulei necalitativ, de asemenea, dupa orice reparatie in motor, legate de deschiderea capacului cilindrului.