Desigur, aceste uleiuri, se deosebesc nu numai dupa denumire, ci si dupa proprietatile chimice ale fiecaruia. Uleiul mineral, se obtine, prin distilarea si rafinarea produsului natural-petrol. Uleiul sintetic, se produce cu totul diferit-prin intermediul unor reactii chimice speciale. Semi-sintetici, este obtinut prin amestecul celor doua (minerale si sintetice). Fiecare dintre aceste uleiuri, are proriile proprietati caracteristice, astfel incit, e bine sa stiti, ce tip de ulei este cel mai potrivit autovehiculului dvs, in conformitate cu conditiile individuale de functionare si instructiunile auto ale producatorului.

Potrivit expertilor, uleiul sintetic, conform mai multor indicatori, se situeaza la o pozitie mai inalta decit cel mineral. Un avantaj principal al uleiului sintetic, este rezistenta termica, in special la temperaturi scazute. De asemenea acest ulei se oxideaza mai lent, mentinind astfel caracteristicile sale de calitate pentru o perioada mai lunga de timp. Cu toate acestea, nu inseamna ca uleiul mineral nu are avantajele sale. Uleiul mineral este destul de potrivit de utilizat la autovehiculele construite pina in anul 1994. Acest lucru, se datoreaza faptului ca, uleiul mineral, in comparatie cu cel sintetic, are un efect mai putin daunator la tipuri mai vechi de elastomeri (toate tipurile de piese din cauciuc). In unele cazuri, ca "medie de aur", poate actiona uleiul semi-sintetic (un amestec de minerale si elemente sintetice), sau uleiuri de hidrocracare (ulei obtinut prin rearanjarea atomilor in produsul original).