Orice automobilist este preocupat de creșterea consumului de ulei la motor. Mai ales atunci când vine vorba motor nou. Inginerii companiei Kolbenschmidt au numit 22 de motive, pentru care acest lucru poate să apară.

1. Decalajul mare în turbocompresor. În cazul uzurii rulmentilor de alunecare a turbocompresorului uzura precise de etanșare sigilii turbocompresorului este imposibilă din cauza diferenței mari de decalaj. Uleiul de motor este absorbit și ars în camera de ardere. rulmenți turbocompresorului în timpul funcționării sunt supuse unor sarcini mari. Uzura apare, ca rezultat al parcurslui mare a automobilului sau a folositii uleiului incorrect.

2. Astuparea canalelor de intoarcere a uleiului in turbocompresor. Dacă temperatura conductei de retur de ulei din blocul motor turbocompresor e prea mare, se formarea funingine în liniea de ulei. Motivul pentru acest lucru poate fi supraîncălzirea, care are loc din cauza calitatii proaste a uleiului sau insuficientii de răcire generală a motorului. Formarea de carbon împiedică scurgerea uleiului în baia de ulei. Rezultatul este o presiune ridicată de ulei, ceea ce duce la scurgeri de ulei în lagăre rotorului turbocompresorului. Eliberat în sistemul de admisie, uleiul este aspirat împreună cu aerul fiind evacuate în camera de ardere și ars. Cauza supraîncălzire line de multe ori estepozitia incorecta a liniei de ulei care se extinde, de exemplu, prea aproape de galeria de evacuare, linia neizolat sau izolare instalate necorespunzătore.

3. În 24% din cazuri pricina creșterei consumului de ulei este uzura pompei de înaltă presiune a combustibilului (pompa de combustibil). Pompă de injecție linie de lubrifiere cu piese în mișcare se efectuează în general prin circuitul uleiului de motor. În cazul elementelor pompei de injecție uzură în timpul mișcării pistoanelor pompei în jos de ulei de motor intră în spațiile de lucru ale elementelor pompei. Aici, uleiul de motor amestecat cu combustibil diesel, împreună cu acesta este injectat în camera de ardere și este ars acolo. Atunci când se efectuează reparații la motoare diesel cu injecție pompă de linie, din cauza consumului crescut de ulei este întotdeauna recomandabil să se supună controlului și pompa de injecție a combustibilului. Aceste lucrări sunt, de obicei, deținute în stare demontată pe un panou de încercare.

4. Poluarea aerului de admisie. Aerul de admisie merge un drum lung în camera de ardere. În acest fel, un număr mare de puncte de conexiune cu un sigiliu sau furtunuri de cauciuc. Dacă acestea devin indiscret sau poroase, apoi aspirat prin aceste puncte de aer nefiltrat contaminate care intră în camera de ardere. Același lucru se întâmplă atunci când nu există suficientă filtrare a aerului de admisie, sau filtre neadecvate. In momentul intrării în cilindru cauza frecare mixta și, în consecință, creste uzura pe suprafața de lucru a cilindrilor, pistoane și inele cu piston. Rezultatul este creșterea consumului de ulei.

5. Uzura etanșarea tijei supapei (sigilii supapă) și bucșele de ghidare. Obiectul garniturii tijei supapei este de a preveni contactul uleiului în zona supapei. Dacă distanța dintre tija supapei de directie și tija supapei este prea mare sau garnitura tijei supapei a fost deteriorat în timpul asamblării, atunci se va scurge uleiul de locație, în camera de ardere. De fiecare dată este necesară înlocuirea sigiliului, deoarece după utilizare prelungită sau uzura sigiliu de cauciuc isi pierde elasticitatea.

6. Eroarea de asamblare a blocului cilindric. Instalarea necorespunzătoare a elementelor capului a blocului cilindric poate cauza nealinierea, care ca rezultat in cameră de ardere poate aparea scurgeri a circuitului de ulei. Apoi, pe simeringul chiulasei fără pierderi vizibile care cade prin conductele de alimentare cu ulei în camera de ardere. Pentru a preveni este necesar de respectat regulile de stringere, și unghiul cuplurilor de șuruburi.

7. Presiunea din carter. In majoritatea motoare cu gaz are loc se observa redrijarea gazelor. Aceste gaze de ardere care intră rezultatul presiunii de ardere ridicate pe lîngă inelele pistonului în carter. În cazul uzurii pistoanelor si inelelor de mai sus a supapei convenționale din carter poate avea o presiune ridicată, astfel încât uleiul este împins prin sistemul de etanșare a motorului. Un bun exemplu este supapa de etansare a tijei, care sub suprapresiune ridicată se confruntă cu o sarcină mult mai mare. Prin urmare, în sistemul de admisie sau supapa de evacuare este împins de-a lungul ghidajului chiar mai mult ulei. Creșterea presiunii în stare de funcționare motorului în carter poate să apară ca urmare a unei valve de eliberare a aerului direct din carter. Cu mai mult gaz erupt poate scăpa și de ceață de ulei. Datorită eruptiei mare de gaz mai multa ceață de ulei este transportat la sistemul de admisie prin care uleiul intră în camera de ardere.

8. Prea inalt nivelul de ulei. Ceața uleiului este generată de rotația arborelui cotit în ulei. Prea mult ulei poate conduce la formarea de spumei de ulei. Împreună cu aceste pauze de gaz prin spumă și creșterea volumului de vapori de ulei urcă prin sistemul de ventilație la sistemul de admisie. În cazul lipsei unui separator de ulei, spuma intră în camera de ardere. Dar, de asemenea, în motoarele cu sisteme complexe de separare a uleiului, sistemul poate deveni inutilizabil din cauza creșterii spumei de ulei.

9. Incalcarea regimului de ardere si inundarea cu combustibil. In rezultatul incalcarii regimului si inundarii combustibilului în camera de ardere rămâne combustibil nears. Dacă acest combustibil se depune pe pereții cilindrilor, prin dizolvarea peliculei de ulei, duce la o uzură rapidă a pieselor grupului piston-cilindric. O parte din combustibilul nears sub formă de gaz intră în carcasa manivelă, care este mult mai scăzută temperatură, se condensează acolo și se amestecă cu ulei de motor. Aceasta conduce la o reducere a viscozității uleiului de motor, formarea de nămol negru, înfundarea pasajelor de ulei. Pot duce la un amestec prea bogat, si in cocecinta a unui defect al turbocompresorului, instalarea incorectă a temporizarea aprinderii dereglărilor sistemului de aprindere, duzele de pulverizare, defectarea pompei, lungimea incorecta a pistonului.

10. Intreținerea tehnica neregulata. În cazul în care nu se respacta intretinerea tehnica periodica, conform producătorului de motoare, motorul va fi contaminat cu ulei pentru o lungă perioadă de timp. Deoarece în timpul funcționării pachetului de aditivi consumat treptat isi pierd efectul de lubrifiere și există un risc crescut de uzură.

11. Utilizarea uleiurilor de motor de calitate slabă. La utilizarea a uleiului de calitate inferioară nu este asigurata functionarea optima a motorului. Creste cionsiderabil uzura motorului la diferite moduri de functionare, de exemplu la pornirea la rece sau exploatarea la temperature inalte s. a. m. d. Uleiul trebuie să îndeplinească toate conditiile de exploatare si vâscozitatea inscrise de producătorului vehiculului.

12. Cilindre nealiniere. Nealinierea cilindrului poate fi determinată prin pata de contact cu iregularități, adica locul separat lucios lustruit uscat, pe mansonul cilindrului. Patch-uri de contact denivelate pe peretele exterior al cămășii cilindrului și cilindrul sunt întotdeauna semene a dezichilibrului cilindrului. Inele pistoanelor nu sunt sigilate perfect la cilindru sau înclina în raport cu uleiul sau în ceea ce privește gazele de ardere. Uleiul nu poate fi îndepărtat prin inelele racloare în camera de ardere și este ars acolo. Și în același timp crește presiunea gazului în carter. Cauze posibile pot fi: incorectă strângerea șuruburilor chiulasei, sedimentarea și murdarirea din sistemul de refrigerare, suprafață plană neuniformă a blocului cilindric sau capului cilindric, șuruburile impure sau torsadate a capului cilindriic, etanșarea necorespunzătoare a capului cilindrului, nervuri de sprijin defecte, coroziunea de contact.

13. Erori de procesare în timpul forajului și honuire. Datorită prelucrării neregulate suprafeței cilindrului nu este generată pelicula de ulei între inelul de piston și peretele cilindrului (grosimea peliculei de ulei 1-3 microni). În contact direct cu suprafața de lucru a inelului există uzură ridicată. Datorită inelelor de frecare ridicate în loc de îndepărtare a căldurii, în conformitate cu sarcina lor, din contra creaza încă căldură suplimentară. O influență importantă asupra calității prelucrarii suprafeței o are unghi de honuire fracțiune cu eliberare grafit.

14. Procent prea scăzut de deschidere a particolelor de grafit. Factorul decisiv al formării peliculei de ulei și capacitatea suprafeței de lucru a cilindrului este de a menține procentul de deschidere serviciu de grafit nodular. Procentul optim de prelucrare a suprafaței de finisare este de minimum 20%, ce permite uleiului să colecteze profil și depresiuni în granulele de grafit, crescând astfel rezistența calitatiii uleiului la sarcini ridicate și substanțial îmbunătățit capacitatea de a menține proprietățile lor de exploatare. Particole de grafit deschise pot percepe uleiul de motor ca un burete și sa elibereze din nou atunci când este necesar. Finisare extrem de netedă, în special pentru honuire pur cu roți de diamant, în cele mai multe cazuri, indicând formarea stratului metalic în timpul prelucrării. Particolele de grafit metalic și canalele dintre straturi sunt închise sau înfundă cu așchii fine. Eliberarea de ulei devine imposibilă. Numai in timpul prelucrarii acest strat este îndepărtat prin inele de piston, acest lucru este însoțit de uzură inelului. După ceva timp proprietatea de suprafață a cilindrilor sunt normalizate, dar inelele de piston sunt uzate. Consumul de uleiu după funcționare nu este redusă, ci, dimpotrivă, chiar a crescut. Periile de honuit elimina aceste probleme. Procesarea cu peria de honuire ar trebui să fie ultimul pas în procesul de prelucrare a suprafeței cilindrului. Acest periaj curata depresiunile de suprafata, indeparteaza cipuri înfundarea granule de grafit și creează planeității eliminând proiecții ascuțite fără redimensionare.

15. Nealinierea sau de îndoirea bielei. Bielele au cel mai mare impact asupra funcționării pistoanelor. Erorea concentrificarii rezultate din nealinierea sau indoire cot la mișcarea de balansare a pistoanelor în axa longitudinală a motorului, care apoi intră în coliziune cu cilindrul alternativ. Uleiul trece prin golurile care rezultă din mișcarea pistoanelor, și pătrunde în camera de ardere. În cazul cel mai defavorabil, se creaza un efect de pompare, din cauza care uleiul este pompat chiar și mai mult.

16. Inelele rupte sau prinse, care au fost instalate necorespunzător. Inele de pistoane de operare multiple, care efectueaza sarcini multiple sunt elemente structurale esențiale pentru funcționarea motorului. Sarcina principală a inelelor de piston este să sigileze camera de ardere și carter. În cazul inelelor de fixare incorecte, acestea nu pot îndeplini funcția de etanșare. Uleiul nu poate fi scos suficient din pereții cilindrilor și în camera de ardere. Cauzele posibile sunt: inelul de piston rupt, inel cu piston împănat, segmenti instalate necorespunzător (suprafețele superioare și inferioare ale inelelor sunt diferite), tensiunea excesivă în timpul instalării, inele racloare incorect instalate.

17. Aplicarea incorectă sau etanșare excesivă a mijloacelor de etanșare. Materiale de etanșare sunt elemente structurale ale motorului, care nu vin în prim-plan. Mijloace de etanșare care asigură etanșarea diferitelor sisteme, cum ar fi în raport cu mediul înconjurător și între ele. Mijloace de etanșare de multe ori trebuie să reziste la sarcini ridicate. Aplicarea în exces poate provoca scurgeri. Reziduurile de etanșare masa presată a suprafețelor de etanșare în spațiul motorului poate contamina sau un murdari canalele de ulei sau pe circuitele de apă. Din acest motiv, unele din materiale de etanșare se dizolvă atunci când vin în contact cu uleiul.

18. Acele corpuri străine nedetectate pe suprafețele de etanșare. Corpurile străine între sigiliul și componenta nu permite potrivire corectă. În cel mai rău caz, provoacă dezechilibru în elementele structurale. Cu toate acestea apare un risc mult mai mare de scurgere din cauza presiunii specifice de jos în garniturile plate. În cazul în care mijlocul de etanșare este aplicată pe suprafața netratată, în aceste locuri, din cauza conexiunilor slabe se pot produce scurgeri de ulei. De aceea, înainte de asamblarea detaliilor importante, este important a curăța cu atenție - cap cilindru, baia de ulei, capacul supapelor, etc.

19. Nesigilarea corecta a inelelor de etanșare a arborelui. Inele radiale de etanșare a arborelui (foci) constau dintr-un manșon supus unei sarcini ridicate dintr-un compus din plastic, care este încorporat spirala din oțelul inoxidabil. Acest resort oferă elasticitate ridicată și pe termen lung compensează fluxul în stare rece, fălcile de etanșare uzura și asigură o forță de etanșare predeterminată. Trebuie să fie introdus în mod corespunzător buna funcționare a arcului inelului de etanșare. Decisiv pentru etanșeitatea este starea arborelui de lucru. Dacă axul are o runout sau urme care rulează pe suprafața de etanșare a inelului, pretensionarea elastică a etanșării este insuficientă pentru sigilare. În acest caz, sigiliul, în general, nu se menține o presiune ridicată de ulei și poate duce la scurgeri.

20. Defectele de suprafață de etanșare. Ca rezultat, deteriorarile suprafețelor de etanșare după strângerea pieselor între etanșarea și suprafața de etanșare rămân goluri prin care uleiul sau lichidul de răcire se pot scurge sau ajunge în camera de ardere.

21. O pompă de vid defectă. Pompă de vid cu membrană defectata poate introduce uleiul de motor în sistemul de vid. Acest ulei de motor rămâne în sistemul de vid și poate duce la defectarea pieselor sunt atașate.

22. Presiunea uleiului prea mare. Când presiunea uleiului este prea mare suprafața de etanșare nu poate rezista presiunii. Cauze posibile: Poluarea poate bloca conducte și filtre de ulei, ulei de retur valvă defectă și o valvă de reducere poate interfera cu circulația uleiului sub presiune, filtru de ulei este înfundat sau supapa de derivație, utilizarea unor detalii neadecvate.