Apariția noului automobile, automobilistul este in fata unei noi obligații. Nu în ultimul rând printre ele se afla in atenția procesului corect de rulare a automobilului. În ciuda faptului că pe forumurile auto, și de multe ori din paginile opiniei exprimate de presă se spune ca nu e nevoie pentru a rula mașină nouă, avizul nu este numai de necontestat, dar de multe ori nu sunt bazate pe fapte reale justificate. Si totusi este necesara rularea automobilului, sau vă alăturați de părere că motorul a avut suficient de run-in timpul testului din fabrică, și nivelul actual al producției de piese nu are nevoie de aceasta procedura.

Cu toate acestea, pentru fiecare mașină nouă, deși nu necesită un mod special de funcționare prealabila, există câteva reguli specifice de la începutul funcționării sale, din care respectarea în primii 1500-3000 de kilometri depinde de viitorul automobiluli.

Pentru că noi toți vrem ca automobilul nostru, sa fie exploatat indelung, fără reparații semnificative a motorului sau șasiul autovehiculului, sa consume econom cat se poate mai putina benzină și în general să ne-a duca nimic altceva decât bucurie, în măsura și punerea în aplicare a cerințelor de bază pentru rularea noii mașini este pentru noi o raspundere esențială. Pentru a parafraza un clasice bine-cunoscute, suntem responsabili nu numai pentru „Rândunica“ , dar, de asemenea, procesul de „domesticire“.

Deci, cea mai cunoscuta pentru majoritatea automobiliștilor regula este - nu trebue de transformat automobilul nou într-o masina de curse, și nu încercați în primii kilometri de distanta parcursa a testa capacitatea maximă a motorului și a transmisiei acestuia. Deosebit de importanta este regula in primele 1000-1500 kilometri.

Motorul mașinii noi nu este foarte bine percepută de operare pe termen lung la o viteză constantă. Indicarea unei astfel de restricții în operarea vehiculului în timpul rodajului, este conținută în instrucțiunile la cele mai multe automobile moderne, chiar și cele mai scumpe branduri. Același lucru este valabil și pentru modul de mișcare cât la viteze mici atât la viteze mari.

În acest sens, șoferul trebuie să evite mișcarea prelungită cu aceeași viteză în timpul de funcționare a vehiculului. Regula este destul de simpla și nu necesită abilități speciale de conducere, dar respectarea ei este în măsură să facă servicii excelente la mașină, crescând în mod semnificativ fiabilitatea și eficiența acestuia.

În perioada de rodaj a unei mașini noi șoferii de autoturisme ar trebui să evite accelerarea bruscă și de frânare, în special accelerație de la intersecția cu așa-numitele „încălțăminte sport pe podea.“ Apasand până la sfârșit pedala acceleratorului presupune si un consum de combustibil a crescut, ceea ce nu este bun pentru noul motor.

Cei mai mulți experți sunt de acord că, funcționarea motorului in perioada de rulaj al automobilului și după, turatiile optimale trebue sa se incadreze în intervalul 2000-4000 rpm. O astfel de mod de mișcare, de asemenea, este cel mai economic. In primele 1500 de kilometric, accelerandul fara motiv mai mult de 3000 rpm, nu este de dorit.

Prin urmare, nu se recomanda fara de vre-un motiv, ca la viteza inalta sa permitem sa scada turatiile mai jos de 2000 rpm, sau de-l accelerat peste 3500-4000 rpm. În acest sens, in perioada de rulaj, viteza optima al automobilului poate fi considerată 90-110 kilometri pe oră.

Prin studierea așa-numitul „manual“ la noile mașini străine, inclusiv asamblate in Russia, șoferul atent poate vedea cu siguranță unde se menționează faptul că funcționarea motorului în treapta neutră este atribuita în mod direct de către experți în condiții de funcționare severe. Prin urmare, în timpul circulației vehiculului nu permite motorului să ruleze pentru o lungă perioadă de timp pentru a „inactiv“. Un alt punct care trebuie luat în considerare, este atunci când automobiliștii incearca a masina noua, trebue de uitat de faptul, ca se va incerca franarea cu motorul, deoarece creează o presiune excesivă asupra principalelor sale componente și ansambluri.

Vorbind despre necesitatea de rulaj a mașină noi, aceasta nu ar trebui să fie redusă numai pentru a asigura funcționarea corectă și sigură a motorului în primele 1500-3000 kilometri. Într-o astfel de atitudine atentă din partea șoferul are nevoie și alte elemente ale noului automobil. Nu este menționat aici, în zadar și necesitatea de a evita o franare brusca a automobilului. Aproximativ până când mașina atinge 300-500 de kilometri este un proces „rodaj“ a garnituri de frână, prin care actiunea brusca a pedalei franei, atrage după sine uzura căptușealei sistemului de frana.

Atentiea la sistemul de transmisie la mașină nouă nu este mai mică decât la motor. Prin urmare, șoferii trebuie evitată apăsarea brusca a pedalei de ambreiaj, și „aruncarea“ brusca. Conectarea transmisiilor ar trebui să se facă cu o mișcare lină, fără a aplica o forță excesivă la pârghia cutiei de viteza. Pentru acest lucru nu se vor afecta rapid sinhronizatoarele cat si ambreajul cutiei de viteze, si va extinde în mod semnificativ durata de viață a serviciului acestui agregat.

Nu este necesar să se reamintească faptul că șoferii care conduc automobile noi, inca fara rulaj, folosind de o data remorca este capabil să „omoare“ calitățile pozitive ale motorului său, în special în ceea ce privește dinamica și economia de combustibil.

Incercand in rulaj noul automobil, nu uitați să verificați nivelul uleiului zilnic în motor. Ignorarea acestei reguli, poate duce la cheltueli suplimentare in viitor. Dacă este posibil, să opteze pentru circulația normală a drumurilor asfaltate, abținându-se pe perioada de rodaj de excursii pe drumuri de țară sau drumuri deteriorate.

Opțiunea cea mai viabilă pentru rulajul noului automobil pentru primii 300-500 de kilometric, ar fi bine de o planificat pe o zi de weekend în condiții de siguranță pe un drum asfaltat, departe de blocaje de trafic, semafoare și agitația orașului. Nu uitați că cea mai dificilă pentru motorul automobilului dvs, transmisie, sistemului de frâne și suspensie, este prima mie de kilometri. Prin urmare, respectarea acestor norme este deosebit de important în această perioadă.

De mentionat, ca indeplinirea corecta a rulajului mașinii noi, va da posibilitatea de a prelungi durata de viață a componentelor majore și ansamblurilor a intregului automobile, le va face să funcționeze în mod fiabil și eficient, evitând în același timp costurile premature de reparare și de depanare cauzate de sarcini inalte de exploatare.