Cel mai probabil, știi ca ea trebue să fie ermetic sigilat, că este umpluta cu lichid de răcire, și că acesta poate ajuta la racirea motorului.

Dar puțini știu despre următoarele: mai mult de 30% din energia eliberată în timpul arderii combustibilului în cilindrii motorului, o absoarbe anume sistemul de răcire! Formarea în sistem de depuneri de noroi cu o grosime mai mare de 1 mm, conduce la creșterea consumului de combustibil de până la 10%! Conform statisticilor, eșecuri în sistemul de răcire ocupă locul 4 între toate deteriorarile automobilului! Impresionant, nu-i așa?!
De stiut, ca sistemul de răcire întotdeauna se contamineaza, indiferent de calitatea lichidului de răcire. Pur și simplu folosind un lichid de racire mai calitativ, acesta contaminare va fi cu mult mai puțina.

Cred că va fi interesat să știci unde apar aceste depozitari de murdarie. Cu îmbătrânire antigelul scade din proprietățile sale de protecție, ceea ce conduce la formarea de diferitor tipuri de sedimentari. Cea mai mare parte a acestor depozite - calcar, rugină și descompuneri a produselor de antigel. De asemenea, sunt cazuri destul de frecvente în care in sistemul de răcire, patrune uleiul de motor care apar ca urmare a slabirii garniturilor. Pelicula de ulei se lipeste pe părții ale sistemului de răcire și reduce drastic conductivitatea termică.

Aceste depuneri conduc la supraîncălzirea motorului în timpul verii, încălzirei slabe habitaclului în timpul iernii, uzura prematură a materialelor de etanșare, intarzierii conectarii la timp a termostatului si a senzorilor de temperatură, etc. Ca rezultat – scade drastic buna functionare a motorului. Numeroase studii arată că procesul de curățire la timp a sistemului de răcire – va impedica aparitiea problemelor mai sus mentionate și va pastra motorul pe viitor.

Dificultatea principală in procesul de curățare a sistemului de răcire este diferența de proprietăți a sedimentelor. Este nevoie de o abordare individuală în alegerea unor metodei chimice effective de curatare de murdăriile depuse în sistem. Mai simplu vorbind, calcarul, precum și produse de coroziune din metal și degradarea antigelului sunt sensibile numai la acizi, ulei și depozite de grăsime - numai alcaline. Și, după cum știm, de la cursul de chimie in școală, combinarea acestor substanțe chimice nu este posibilă.

Curatatorul ideal ar fi acel, care nu numai că ar îndepărta murdariile depuse, dar, care ar si forma o pelicula de securitate, care ar înceti procesul de coroziune. Și, desigur, proprietățile sale ar trebui să asigure buna îndepărtarea a impurităților si crearea unui mediu neutru după curățare, care ar preveni imbatranirea antigekukui.
În prezent, marea majoritate a sistemelor de curățare a sistemelor de răcire, au un mediul foarte acid. Prin urmare, acestea inlatura doar o parte din sedimentul formatt. Momentul negative este, ca posibilul impact negativ asupra materialelor de etanșare, furtunuri, piese din plastic ale sistemului, precum și interacțiunea lor cu diferite metale.