Mulți șoferi ignora serviciile de profilaxie la sistemul de răcire a motorului, cred ca e de ajuns înlocuirea în timp a antigelului. Ei bine, dacă se candesc: de spălați sistemul sau nu? Și dacă da, apoi cu ce?

De ce trebue de schimbat lichidul de racire?

Poate că ați ghicit deja că principalul motiv - este elementar lichid de răcire îmbătrânуыеу. Chiar și în timpul funcționării normale, scade conținutul aditivilor din antigel. Acestea sunt în mare parte cheltuite in lupta împotriva coroziunii. Lichidul care devine mai vechi face spuma mai puternica, prin urmare transmite caldura de la motor mai slab, de acea si motorul are sansa sa se incalzeasca mai tare. În plus, părțile „uzate“ de răcire a motorului sunt puternic atacate de corozie. De aceea, antigelul se recomanda de înlocuite periodic.

Se întâmplă ca lichidul de racire sa îmbătrâneasca si mai înainte. De exemplu în contact cu sistemul de răcire a gazului de eșapament (prin garnitura defectă chiulasei) sau de aer (în locurile de scurgere). Dacă pe o suprafață interioară a vasului de expansiune se formează o pelicula, apoi la o temperatura rece (de pina la minus 15 ° C), antigelul devine siropos, se precipită, iar ansamblul ventilatorului radiatorului se conecteaza tot mai des, fapt care este necesar pentru înlocuirea lichidului de racire în cel mai scurt timp. Când antigelul a devenit roșu-brun, inseamna că, coroziunea a componentelor sistemului de răcire a început deja. Prin urmare, este necesara înlocuirea de urgență, indiferent de cât de mult a servit antigel.

Sau, daca ati amestecat cu apa lichidul de răcire sau diferite marci. În situații disperate, de exemplu, în auto-reparare in drum lung (cand se înlocueste furtunul, pompa, termostatul, etc.) des se adaugă apa din orice sursa disponibila, in lichidul de răcire. Aceasta activează coroziunea și determină formarea unei suspensii (precipitat non-solid). Aceasta afectează fluxul de fluid și poate împiedica lucrarea pompei de apă.

Cu cât mai des se adăuga apa, cu atat este mai rău. Intrinsa obligatoriu se afla diferite săruri, în primul rând calciu și magneziu, iar in cea din robinet - cloruri și sulfați. Dacă sistemul de răcire a fost doar apa nepregătita, după 4-6 luni de utilizare (probabil mai devreme), pe suprafețele metalice, de obicei în locurile de căldură inalta se formeaza si inca calcinare (strat dur si durabil), care prost transferă căldura. Ea la rindul ei reduce considerabil schimbul de căldura din acele părți ale sistemului, care, dimpotrivă, au nevoie de răcire deosebit de intensă.

Mai mult, în unele locuri calcinarea contractă secțiunea transversală a fluxului de canale, iar în altele - coroziunea le extinde. Acest lucru perturbă uniformitatea transmiterii căldurii, cauzând supraîncălzire locală sau suprarăcirii. Ca urmare, nu poate fi exclusa deformarea chiulasei, defalcarea distanțiere sale, detonatiea motorului, etc.

In orice caz, prin scurgerea licidului de racire, aproximativa a 10% din lichid rămâne în sistem, de acea este mai bine să se spele prin eliminarea acestor reziduri. În caz contrar, aditivii antigelului proaspăt va interacționa cu lichidul de răcire vechi, si se poate invechi inainte de vreme. Dar, dacă se dorește înlocuirea programată a fluidului, apoi cu un amestec sau cu apă - este necesară.

Spalarea sistemului de racire

Înlocuirea totala a antigelului. Când el nu a devenit încă roșu-brun, odată ce este suficient pentru a spăla sistemul cu apă distilată sau, în cazuri extreme, apa tratată.

Trecerea de la apă la antigel, înlocuind-o înainte de timp sau de contaminare a sistemului (calcinare sau etanșant).

Calcarul format si alte impuritati formate in urma cvoroziei cu mijloace de spălare numai specifice (concentrate) - soluții apoase de acizi slabi (acid formic, acid oxalic sau acid clorhidric) cu inhibitori de coroziune. Spălarea sistemul trebuie să fie efectuata în conformitate cu instrucțiunile producătorului.

După curățare, este de dorit să se îndepărteze orice compoziție de detergent rezidual, se clătește cu sistem de apă distilată - cel puțin o dată, dacă instrucțiunile către lichidul menționat se prevede altfel.

Materialul de etasare contaminează sistemului atunci când în lupta împotriva scurgiilor mici, se uita de doza recomandată de producător. Creșterea acestuia, dar si presărată excesiv ermeticul, cum ca calcinare, afecteaza la frl schimbul de căldură în radiator principal și reduce eficiența încălzitorului. În plus, materialul de etanșare poate afecta negativ lichid, reducând durata sa de viață. Prin urmare, este recomandabil să se monitorizeze starea lichidului de răcire mai frecvent, ca in fața unor semnele de imbatranire, sa fie urgent schimbat.

Insa nu este posibil intotdeauna de curatit sistemul. Compoziția de spalare trebuie să fie cât mai eficient posibil. De capacitățile sale poate se poate afla de la recomandările producătorului, ce sunt expuse (eticheta), recenzii, cunoștințe sau vânzători. Dacă după curățarea sistemului de poluare simptome rămân, se repetă procedura cu un alt agent. În cazul în care nu a ajutat, de regulă, trebuie să se schimbe radiatorului - principal sau încălzire.

In sistemul deja curatit deja de ermetic, adesea se pot reinoi scrgerile de lichid frecvent reînnoit, deci trebuie să fie pregătite pentru a le aborda - până la repararea și înlocuirea componentelor.

Semnele contaminării sistemului intern de răcire (în cazul îcand exteriorul motorului și radiatorul este curatit, termostatul, ansamblul ventilator și senzorul de conetiune e în stare de funcționare buna), după cum urmează:

  • Săgeată indicatorul de caldura a lichidului de racire tinde spre zona roșie;
  • Lichidul in sistem fierbe;
  • Aproape permanent lucreaza ansablul ventilatorului;
  • Rau incalzeste soba din cabina;

Reguli de spalare:

  • Deschide capacul radiatorului de încălzire daca intransul sau furtunul de alimentare nu a rămas lichid;
  • Scoate capacul rezervorului de expansiune, în caz contrar agentul de răcire se va scurge mai lent și incomplet;
  • De varsat lichidul vechi. De obicei, pe radiatorul și blocul de motor sunt prevăzute deschideri închise cu dopuri filetate. În cazul în care acestea nu sunt disponibile cu ușurință sau există o teamă de „deteriorare“, este posibil să se îndepărteze furtunurile din partea de los a radiatorului. Atunci când motorul este fierbinte, lichidul trebuie scurs cu mare atentie, ca san u te frigi;
  • Inșurubați dopurile demontate sau montate a furtunului;
  • Se toarnă în sistem lichid cu detergent. Pentru ca aerul din canalele sa poata esi la timp și sa nu formează bule de aer, se toarna intrun flux subțire. În plus, punctul de sus al sistemului este util pentru a deconecta un furtun, cum ar fi preincalzire carburator sau conducta de accelerație. Cand numai din ea va aparea lichidul, se pune repede la loc;
  • Pentru a îndepărta aerul „aerisire“ furtunurile care sunt adecvate pentru radiatorul motorului, de mai multe ori se vor apasa pe ele;
  • De pornit motorul atunci când bulele de aer nu intră în vasul de expansiune (sau gâtul radiatorului), de închis capacul, să se încălzească motorul la temperatura de funcționare (pentru a deschide valva termostatului, iar lichidul a circulat în întregul sistem) și lăsați să funcționeze timp de 20-60 min. Cu cat mai murdar a fost lichidul de răcire precedent sau exploatarea motorului „pe apă“, cu atat mai mult timp este necesar, pentru sistemele de spălare;
  • Opriți motorul, scurgeti lichidul de spălare, se clătește cu apă sistemul și se toarnă antigel proaspat. În același timp, acționează ca și în timpul umplerii inițiale a sistemului.