(+373) 78 858 808(+373) 78 858 808
RO RU

In ciuda tuturor "miturilor si legendelor" in jurul acestui tip de ulei, interesul fata de el in lumea produselor chimice auto a fost in continua crestere. Cineva inca mai considera ca, este un ulei semi-mineral, cineva –semi-sintetic, dar altii in genere –este surogat sintetic. De fapt, uleiul obtinut prin hidrocracare, se deosebeste atit de uleiul mineral, cit si de cel sintetic.

Inainte de a clarifica ce ajunsuri si neajunsuri are acest ulei, ar fi bine sa stabilim originea sa. Ce reprezinta un ulei de hidrocracare- ulei mineral, sintetic, ori un tip separate de ulei? Conform Institutului American de Petrol(API), face parte din clasa  uleirilor sintetice. La prima etapa, uleiul de hidrocracare, se fabrica din aceeasi materie prima ca si uleiul mineral (de aici vine comparatia cu cel mineral). Dar la urmatoarea etapa de prelucrare, are loc o curatare profunda a materiei prime, care este reglata de procesul de hidrocracare catalitica- ca rezultat, structura si proprietatile uleiului se schimba la nivel molecular. Si, acest produs dupa calitatile sale, se aseamana mai mult cu uleiul sintetic( acesta e motivul pentru care API a clasificat uleiul de hidrocracare la uleiul sintetic).

Aceset uleiuri au proprietati foarte bune de lubrifiere( de obicei sunt mai bune ca la cele sintetice) si la un pret mai jos. Dar, spre deosebire de uleiurile sintetice, uleiul de hidrocracare are o rezistanta mai mica la oxidare. Dupa parerea mai multor experti, acest ulei nu face parte nici din categoria sintetice, nici minerale, ci sunt un fel de "mijloc de aur". In plus, un argument puternc in favoarea uleiului de hidrpcracare este faptul ca, in ultimii ani, multe companii de top de nivel mondial se bazeaza tot mai mult pe producerea si imbunatatirea calitatii acestui ulei. De altfel, multi producatori nu indica pe ambalaj ca uleiul este produs prin metoda de hidrocracare. Continutul de componenti sintetici in acest ulei e de 80%, de aceea este adesea  numit  sintetic , dar in nici un caz nu cu scopul de a minti sau a induce in eroare clientii. In final, pentru comparator nu e atit de important modul prin care este produs, dar proprietatile reale ale uleiului si cit de bine se potriveste motorului!

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Intrebarea este destul de simpla si, aparent, ar trebui sa fie raspunsul evident. Multi utilizatori auto sustin ca -motorul se poate compara cu o ceasca de ceai, care daca nu e spalata, pe pereti ramin urme murdare. Prin urmare, concluzia e logica- este necesar de spalat motorul, in caz contrar, risca sa se confrunte cu corozia si alte probleme. Dar, pe de alta parte exista o categorie de conducatori auto, care sunt impotriva. Astfel,  solutia e urmatoarea – o abordare individuala pro sau contra, in mod special pentru vehiculul dvs. 

Necatind la faptul, ca orice motor in timpul exploatarii, inevitabil se murdareste, unii experti cred ca utilizarea diverselor uleiuri de spalare, «пятиминуток» nu numai ca nu este necesar, ci si daunator. Logica adeptilor "nu se spala", este destul de simpla. Cind se toarna in motor lichid de spalare, se va schimba in esenta si componenta uleiului vechi. Dupa scurgerea amestecului, aproximativ 10% din substante ramin in motor si cind se umple cu ulei nou, aceste 10 % de lichid de spalat, poate influenta negativ asupra uleiului nou. Altii, de teama amestecului uleiului vechi cu lichidul de spalare, scurge uleiul vechi si toarna ulei de spalare mineral si numai dupa scurgerea acelui ulei, umple cu cel nou.

Ca confirmare acelor spuse rezulta ca, amestecul a celor 10 % de ulei mineral de spalare, nu este periculos pentru uleiul nou sintetic si nu va schimba proprietatile sale tehnice. Printre principalele argumente "contra", spalatului motorului, e riscul de deteriorare a motorului, desigur, depinde mult de starea lui si daca acest motor a utilizat combustibil si ulei necalitativ, atunci murdaria curatata de acest lichid ar putea sa ramina pe plasa de filtrare a mecanismului de pompare in rezervoarul motorului. Un alt argument "impotriva", este ca  aproape toate uleiurile moderne,  au un pachet de aditivi detergent, care si asa curata motorul in timpul exploatarii, important e sa nu se intirzie timpul de a schimba uleiul, astfel fumul nu va reusi sa se depuna pe peretii motorului.

Cu toate acestea, cei care sustin idea "de a spala", nu pot garanta ca motorul nu se va murdari, depunerile pe peretii motorului sunt inevitabile , chiar si atunci cind se utilizeaza ulei de calitate inalta, cu pachet de aditivi detergenti. Astfel, putem spune ca cu cit este mai mica perioada de exploatatie a motorului, cu atit mai mic este stratul acumulat de acest murdarie, in consecinta, cu cit mai des vom spala motorul nou cu lichid de spalare, cu atit mai curat va ramine pe o perioada indelungata si va impiedica aparitia particulelor mari de metal si rasini. Cu o deosebita atentie trebuie de abordat motoarele cu chilometraj mai mare, deoarece, la o spalare mai minutioasa, astfel la iesire puteti obtine tot felul de lovituri in motor si obstructii.

Asadar, analizind toti factorii pro si contra, fiecare conducator auto, trebuie sa ia decizia desinestatator, deoarece in final totul depinde de motor, gradul de utilizare. Noi recomandam : sa spalati motorul inainte de a schimba marca sau producatorul uleiului, cind a-ti procurat un autovehicul de mina a doua si nu stiti ce fel de ulei a fost utilizat, cind aveti dubii ca in motorul d-stra a nimerit combustibil sau ulei necalitativ, de asemenea, dupa orice reparatie in motor, legate de deschiderea capacului cilindrului.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

Viscozitatea –este unul din principalii indicatori a uleiului. Cu cit este mai mare indicele de viscozitate, cu atit mai mic este impactul temperaturii mediului ambiant asupra performantei uleiului. Astfel, uleiul cu indicile de viscozitate mai inalt este mai fluid la temperaturi scazute si are o viscozitate mai mare la temperaturi ridicate. De acesti parametri de baza depinde pornirea motorului rece, pomparea uleiului in sistemul de ungere a motorului,  racirea pieselor motorului la temperaturi ridicate,  precum si gradul de uzura. Prin urmare, pentru motor este necesar de a potrivi uleiul cu viscozitatea optima, corespunzator regimului de temperaturi, sarcinii motorului si, desigur, proiectarea motorului.

La ora actuala, clasificarea internationala de baza a viscozitatii este –SAE (Society of Automotive Engineers), Societatea Inginerilor de Automobile din SUA. Clasificarea cuprinde 11 clase SAE de viscozitate; 6 uleiuri de iarna- SAE  0W,5W,10W,15W,20W,25W si 5 uleiuri de vara SAE 20,30,40,50,60. In prima categorie simbolul «W» semnifica iarna si indicatorul numeric prezinta gradul de viscozitate a uleiului la temperature joase. Indicele se calculeaza astfel- din prima cifra se scade 40 si aflam temperatura minima, la care pompa poate unge motorul calitativ. Principalele valoari a viscozitatii la temperaturi scazute este lubrifierea si patrunderea uleiului in mecanismele motorului. De exemplu, SAE 0W indica ca, pragul de pompare a uleiului la temperature joase este de  – 40С. Uleiurile de vara caracterizeaza limitele de viscozitate cinematica la 100°С si valoarea minima a viscozitatii dinamice la 150°С, precum si gradul de accelerare 106 s-1. Cu cit este mai mare al doilea indicator cu atit este mai inalt coeficientul de viscozitate la temperaturi ridicate si o lubrifiere a motorului mult mai  fiabila. Astazi, sunt mai raspindite uleiurile multigrad, astfel, in desemnarea lor se scrie indice dublu, ex SAE 5W40.

Cu toate acestea, acest lucru nu insemna ca, daca alimentam un automobil normal ulei cu proprietati tehnice avansate(sportive) viscos, motorul va rula ca o masina de cursa. Mai degraba invers, astfel de ulei va supraincarca motorul, va scadea capacitatea lui si va creste semnificativ uzura. Prin urmare, indicele de viscozitatear trebui sa fie ales in functie de conditiile climaterice, luind in considerare caracteristicile specifice ale motorului. Astfel, la alegerea uleiului pentru anumite marci de autovehicule, trebuie sa ne ghidam in primul rin dupa recomandarile producatorilor de echipamente.

Si nu uita- alegerea uleiului trebuie sa fie abordata exhaustive. Adica, utilizarea uleiului cu prea  inalta viscozitate  creste excesiv pierderile la frecare, mareste consumul de combustibil, face dificila pornirea la rece a motorului. Utilizarea de ulei cu viscozitate prea scazuta, creste uzura pieselor mobile si a consumului de ulei.

Posted in Totul despre uleiul de motor By Daria Lupanova

De ce au fost inventate uleiurile sintetice?

Deja de la nume, este clar că uleiul de motor mineral - este ceva natural, derivat din ulei, în timp ce uleiul de motor sintetic – este o substanță care rezultă din sinteza. Ce anume a cauzat nevoia de astfel de sinteză și de ce avem nevoie pentru a reinventa uleiurile sintetice?

Read More
Posted in Totul despre uleiul de motor By Maxim Veselovsky

КамаОйл

7 dec. 2011 12:31:58

/skin/frontend/default/corauto/images/brands/kamaoil.png Read More
Posted in Партнеры By Daria Lupanova

АЛЯSKA

6 dec. 2011 12:27:38

/skin/frontend/default/corauto/images/brands/alaska.png Read More
Posted in Партнеры By Daria Lupanova

3ton Autochemical

5 dec. 2011 12:18:42

/skin/frontend/default/corauto/images/brands/3ton.png Read More
Posted in Партнеры By Daria Lupanova

Pilots

4 dec. 2011 12:15:52

/skin/frontend/default/corauto/images/brands/pilots.png Read More
Posted in Партнеры By Daria Lupanova

1. Ce reprezintă «LUXE»?

«LUXE» - este o marcă comercială ruso-americană, înregistrată de Asociaţia industrială internaţională, Delfin Group, care are reprezentanţe în diferite ţări ale lunii, aşa cum: SUA, Lituania, Rusia, Ucraina.

Să ne oprim mai  mult asupra reprezentanţei din Rusia - “Delfin Industry”.

Utilizând utilaj şi tehnologii occidentale moderne “Delfin Industry” a plasat pe piaţă produse noi de calitate înaltă sub marca comercială  «LUXE»: uleiuri pentru motoare; uleiuri de angrenaje, lichide de răcire şi tehnice, lubrifianţi plastici şi filtre pentru automobile, care într-un termen scurt a devenit un concurent serios pentru mulţi producători străini.

Marca comercială «LUXE» - reprezintă materiale de lubrifiere de ultimă generaţie, capabile să reziste vreme îndelungată sarcinilor mecanice şi termice, să protejeze de influenţe nocive, care pun în pericol funcţionarea în regim normal a agregatelor, să asigure reducerea pierderilor de randament şi micşorarea degajărilor de substanţe nocive în mediul înconjurător.

2. Dar ce putem spune despre calitate?

Nivelul sporit al calităţii produselor «LUXE» este garantat prin utilizarea uleiurilor de bază de calitate înaltă şi aplicarea celor mai noi cercetări în domeniul aditivilor  aşa ca: “Lubrizol” şi “Infinium”.  

În gestiunea “Delfin Industry” se află un laborator de cercetări ştiinţifice propriu, dotat cu utilaj ultramodern şi tehnologii de ultimă oră, având drept scop - controlul general al calităţii produselor fabricate. Sistemul de dirijare a calităţii produselor fabricate este confirmat prin certificatul de conformitate ISO 9001.

Toate produsele sânt însoţite de cărţi tehnice şi certificate de calitate.

3. Cît de variat este sortimentul de produse?

La ora actuală  «LUXE» - prezintă un sortiment variat de uleiuri pentru motoare, conforme  tuturor cerinţelor producţiei  de automobile moderne.

Acestea sânt uleiurile: sintetice (SAE 0W40, 5W40); semisintetice (SAE 10W40, 10W50); şi minerale (SAE 15W40, 20W50). Uleiurile de angrenaje (ATF-II, ATF-III, GL-2, GL-3, GL-4, GL-5); hidraulice şi industriale. De asemenea sub această marcă comercială se fabrică un sortiment variat de lichide de răcire şi tehnice de ultimă generaţie (Antigeluri G11, G12); lichide de frână (DOT-3, DOT-4). Lubrifianţi plastici  (Litol-24, Шрус-4); filtre pentru automobile (de aer, ulei, combustibil, pentru saloanele automobilelor) şi alte produse destinate automobiliştilor.

4. Cît de sigure sînt produsele «LUXE»?

Comisia Interdepartamentală a "Gosstandart"-ului Federaţiei Ruse a eliberat pentru marca comercială  «LUXE» un "Aviz Tehnic Aprobare pentru fabricarea şi utilizarea uleiurilor pentru motoare" pe un termen NELIMITAT.

Nu fiecare companie-producător de uleiuri poate beneficia de o aşa aprobare (sau încuviinţare) din partea firmei ruseşti «АвтоВАЗ». Aprobarea dată de producătorul de automobile – reprezintă un semn specific al calităţii produselor fabricate.

În ultimul timp au fost primite aprobările tehnice de asemenea şi de la cei mai de seamă producători de automobile străini. Din partea API (Institutul American al Petrolului): SM/CF, SL/CF, SJ/CF şi ACEA (Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa): A3/B3/B4, cu  acceptul de la:  MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW LL-01, ceea ce corespunde standardelor internaţionale de calitate.

5. Dar cît o să ne coste?

Ne-am deprins să credem, că dacă produsul costă scump acesta este calitativ şi viceversa.

Însă "bun" nu întotdeauna este sinonimul lui "scump".

Produsele «LUXE» ne-au demonstrat cu prisosinţă acest lucru, faptul că se pot procura produse calitative la un preţ avantajos. Acest fapt le face foarte accesibile şi atrăgătoare pentru potenţialii consumatori de toate categoriile.

Deviza principală a producătorului – corelaţia optimă preţ-calitate!

„Cum de este posibil aşa ceva?” Răspunsul la întrebare este simplu, întreg sistemul de producere de la A la Z este organizat conform unei scheme recunoscute pe plan internaţional, însă se înfăptuieşte în Rusia, unde materia primă şi forţa de muncă este cu mult mai ieftină decât în Europa, deci şi costul final al produselor va fi mai mic.

Compania «CORAUTO– TRANS» S.R.L.  în primul rând are o atitudine grijulie faţă de interesele clienţilor săi, anume din această cauză este bucuroasă să plaseze pe piaţa Republicii Moldova „brand”-urile, calitatea cărora depăşeşte cu mult costul. Mai mult ca atât, colaborarea directă a companiei noastre cu producătorii permite de exclus oricare intermediari, deci şi umflarea preţurilor, oferind cumpărătorilor produse la cele mai avantajoase preţuri, direct de la producător. 

“LUXE” – ESTE UN PARTENER DE ÎNCREDERE!

Posted in Este util sa stim By Daria Lupanova

OILRIGHT

3 dec. 2011 11:45:19

/skin/frontend/default/corauto/images/brands/oilright.png Read More
Posted in Партнеры By Daria Lupanova